انتقاد شدید آمریکا و عربستان از ایران در نشست ریاض

زیتون– پادشاه عربستان و رییس جمهوری آمریکا در نشستی در ریاض با حضور رهبران ۴۰ کشور مسلمان به شدت جمهوری اسلامی را مورد انتقاد قرار دادند.
دونالد ترامپ، رییس‌جمهوری آمریکا، در این نشست جمهوری اسلامی را به دلیل آموزش گروه‌های مسلح در سوریه، یمن، و عراق مورد انتقاد قرار داد. ترامپ همچنین حکومت ایران را حکومتی توصیف کرد که «لنگرگاهی امن به تروریست‌ها می‌دهد و از آن پیشتیبانی مالی می‌کند و مسئول بی‌ثباتی در منطقه است.»
او همچنین ایران را متهم کردکه «دهه‌ها هسته آتش جنگ‌های فرقه‌ای را شعله‌ور کرده است.»
رییس جمهوری آمریکا افزود: «این کشور خواستار نابودی اسرائیل است. ایران خاورمیانه را بی‌ثبات کرده است. در سوریه شاهد آن هستیم. بزرگترین قربانیان رژیم ایران، خود مردم ایران هستند. مردم ایران به خاطر حمایت رژیم ایران از افراط گرایی دچار زحمت شده اند. همه باید کمک کنند تا ایران منزوی شود.» اما در عین حال تأکید کرد که بین ایرانیان «غنی و با فرهنگ» و دولت ایران تفاوت وجود دارد.
به گفته ترامپ از لبنان تا عراق تا یمن، ایران با تأمین مالی و تسلیح و آموزش گروه‌های تروریستی، شبه‌نظامیان، و دیگر گروه‌‌های افراطی انتشار دهنده ویرانی و هرج و مرج در منطقه است و شعار «محو اسرائیل» و «مرگ بر آمریکا» سر می‌دهد. او در ادامه تاکید کرد که با حمایت ایران، حکومت بشار اسد «جنایاتی توصیف‌ناپذیر» مرتکب شده است.
رییس جمهوری آمریکا همچنین خواست تا برای  روزی دعا شود که «مردم ایران دولتی عادل و درستکار داشته‌باشند، آنچنان که سزاوارش هستند.»
ترامپ در ادامه این سخنرانی به رهبران کشورهای اسلامی گفت که نبرد با تروریسم «نزاعی میان خیر و شر» است و نه برخوردی میان اسلام و غرب، و از رهبران اسلامی خواست تا با «بحران افراط‌گرایی اسلامی» که برآمده از خاورمیانه است، مقابله کنند.
او از رهبران کشورهای اسلامی خواست که با شدت با افراط‌گرایان مقابله کنند و آنها را «از محل عبادت و از جوامع خود» بیرون کنند.
ملک سلمان، پادشاه عربستان نیز در سخنرانی افتتاحیه این اجلاس از ایران به عنوان «طلایه‌دار تروریسم» نام برد و گفت: «مسئولیت ما در مقابل خدا، مردم مان و کل جهان این است که با اتحاد خود با نیروهای شیطانی و افراط گرایی مقابله کنیم.»
به گفته ملک سلمان رژیم جمهوری اسلامی از زمان «انقلاب خمینی در سال ۱۹۷۹ به طلایه‌دارتروریسم جهانی» بدل شده است.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند که معتقدند جمهوری اسلامی اصلاح ناپذیر است و باید برود. موافقان

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در

ادامه »