دادستان کل کشور: عناصر بدخواه و دشمنان در صدد به هم زدن امنیت در آستانه انتخابات هستند

زیتون- محمدجعفر منتظری، دادستان کل کشور گفت:«طبق اطلاعات به دست آمده عناصر بدخواه و دشمنان در صدد به هم زدن امنیت در آستانه انتخابات هستند.»
او همچنین تاکید کرد اگرچه «هر مقداری که بتوانند قطعاً نمی‌توانند گام مؤثر در سلب امنیت انتخاب بردارند اما مطمئن باشند اگرر بخواهد هر کس حرکتی کند که به امنیت انتخاب مردم لطمه وارد کند.» منتظری در ادامه این نشست خبری خاطرنشان کرد که نظام با اخلال گران برخورد می‌کند و به تعبیر رهبری سیلی می‌زند.
دادستان کل کشور ضمن متهم کردن استاندار، فرماندار، بخشداران کشور به اعمال «گرایش سیاسی» در انتخابات خواست تا «مجریان انتخابات کاملاً رعایت قانون کنند و از حمایت یک نامزد خاص اجتناب کنند.»
منتظری با تاکید بر اینکه «فرمانداران حق حمایت از هیچ یک از نامزدهایی انتخاباتی را ندارند»، خبر داد که در این یک هفته آخر شکایات قابل توجهی از تخلفات حمایت فرمانداری‌ها و بخشداران صورت گرفته است.
او همچنین اعلام کرد که هر گونه «کارناوال و تجمع» هواداران نامزدهایی انتخاباتی بدون «اخذ مجوز» ممنوع است. منتظری در ادامه خواستار برخورد نیروی انتظامی با کارناوال‌ها یا تجمع‌های فاقد مجوز ستادهای انتخاباتی شد.
دادستان کل کشور در ادامه به مسائل مطرح شده در آخرین مناظره نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری پرداخت.
به گفته منتظری اینکه اظهار شود «قوه قضاییه چه مبارزه‌ای با فساد داشت و این دستگاه را بی‌خاصیت و دور از انجام وظیفه قلمداد کردن دور از انصاف است.» او ادامه داد: «اساساً از مسئولان اجرایی چه در دولت اصلاح‌طلبان و چه اصولگرایان انتظار داریم ساختاری درست کنند که فساد ایجاد نشود نه اینکه ما رها کنیم و نظارت نکنیم و بعد غده بزرگ فاسد در وزارتخانه و بانکی به وجود آید. همه می‌دانیم دمل چرکین در بدن از نقطه کوچک شروع می‌شود. حرف ما این است چرا از ابتدا پیشگیری از بروز فساد نمی‌کنید؟»
جمعه گذشته حسن روحانی و اسحاق جهانگیری در پاسخ به سوالاتی در رابطه با مبارزه با قاچاق و فساد اقتصادی، از ضعف قوه قضاییه به عنوان مرجع «مبارزه با فساد» گلایه کرده بودند.
او در ادامه به مباحث طرح شده در این مناظره در رابطه با دادگاه ویژه روحانیت پرداخت و گفت:« در همین مناظره جمله‌ای راجع به دادگاه ویژه روحانیت گفته شده و تعبیر غیرقابل قبولی شد، این‌که برخی علما چه کشیدند. دادسرای ویژه روحانیت، نهادی است که امام راحل آن را پایه‌گذاری کرده و بر اجرای آن تاکید داشتند که بعداً قانونی شد و امروز در اشراف رهبری کار می‌کند. وظایفی که برای آن مشخص شده پنهان نیست و عملکرد آن معلوم است. اگر کسی گله‌مند از روند یک رسیدگی است باید روند طی کند. از علما بپرسید فقط عالم بلاعمل از روند رسیدگی ناراضی هستند که دادگاه با آنها برخورد کرده چرا باید در یک مناظره زنده یک مطلب نامربوط با موضوع بگوییم.»
در آخرین مناظره انتخابات ریاست جمهوری، حسن روحانی در پاسخ به ابراهیم رئیسی، به نقش او در دادگاه ویژه روحانیت اشارهه کرد.
پیش‌تر زیتون نیز خبر داده بود که ابراهیم رئیسی در صدور و اجرای حکم حبس برای احمد منتظری نقش ویژه‌ای ایفا کرده بود.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

در طول دورانی که خامنه‌ای رهبری جمهوری اسلامی را در دست گرفته است ایران رو به ویرانی رفته و جمهوری اسلامی بیش از هر زمان دیگری تضعیف شده است. اعتراض‌های پی در پی اقشار مختلف

ادامه »

تنها یک روز پس از تصویب قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل مبنی بر ضرورت آتش‌بس فوری در غزه، اسماعیل هنیه، رییس دفتر سیاسی حماس

ادامه »

آقای خامنه‌ای! رهبر جمهوری اسلامی ایران که بیشتر علاقه دارید خودتان را رهبر «انقلاب» بدانید، شما در تاریخ ۱۴ یا

ادامه »