به هفت دلیل به روحانی رای می‌دهم

ابراهیم نبوی

یک، به روحانی رای می‌دهم، نه به‌خاطر این که رئیسی و قالیباف رقبای او هستند. حتی اگر میرحسین موسوی عزیز و خاتمی عزیزتر و جهانگیری هم رقیب او بودند، باز هم به او رای می‌دادم. روحانی توانایی اداره یک کابینه قدرتمند را در حال حاضر دارد و در چهار سال گذشته موفق بوده. چرا وقتی کارش موفق بوده، باید دنبال انتخاب دیگری باشم؟

دو، به روحانی رای می‌دهم، نه به‌خاطر اینکه در هفته گذشته حرف‌های تند و قاطع و جالبی زده، اگر این حرف‌ها را هم نزده بود، باز هم به او رای می‌دادم. من می‌خواهم رئیس‌جمهوری انتخاب شود که خوب کار کند، نه اینکه خوب حرف بزند. و روحانی در چهار سال گذشته کارش را خوب انجام داده است.

سه، به روحانی رای می‌دهم، نه بخاطر این‌که پوز تندروهای جبهه پایداری و اصول‌گرایان تندرو را بزنم، تندروها با لجبازی و پوززنی از میان نمی‌روند. آنها وقتی از میان می‌روند که ایران در آرامش و امنیت و ثبات قرار بگیرد و روحانی می‌تواند امنیت و آرامش و ثبات را ایجاد کند. همین کاری که در چهار سال گذشته کرده است.

چهار، به روحانی رای می‌دهم، نه به‌خاطر وعده‌های خوبی که داده است، نه به‌خاطر برنامه‌هایی که قرار است انجام بدهد، به‌خاطر اینکه برنامه‌هایش را که چهار سال گذشته اجرا کرده ادامه بدهد.

پنج، به روحانی رای می‌دهم، نه به‌خاطر اینکه بلد است رهبری را دور بزند، به‌خاطر اینکه می‌تواند منافع ملی را تامین کند، بدون اینکه با رهبری حکومت درگیر بشود. وقتی او می‌تواند برای حفظ منافع ملی با آمریکا توافق کند و رهبری نیز آن توافق را تایید کند، از او حمایت می‌کنم. برای من مخالفت با رهبری اصل نیست، منافع ملی اصل است.

شش، به روحانی رای می‌دهم، نه برای اینکه بتوانم پیش دوستانم به ایران برگردم، به‌خاطر اینکه بقیه دوستانم از ایران بیرون نیایند و در همان مملکت بمانند. اگرچه عاشق این هستم که به ایران برگردم، اما بیشتر دوست دارم ایران چنان وضعیتی داشته باشد که آنان که عاشق ایران هستند مجبور نباشند مثل من از کشور بیرون بروند.

هفت، به روحانی رای می‌دهم نه به‌خاطر اینکه اصلاح طلب هستم و او نامزد اصلاح‌طلبان است. اتفاقا به‌خاطر این از او حمایت می‌کنم که بسیاری از آنها که اصلاح‌طلب نیستند هم از او حمایت می‌کنند. روحانی برآیند بهترین وضعیت ممکن برای یک زندگی بهتر در ایران است و من به‌خاطر همین به او رای می‌دهم تا کشورم زندگی بهتری را در پیش رو داشته باشد.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

5 پاسخ

  1. من نظرات نبوی را تکمیل می کنم
    من رای می دهم چون مشروعییت اتخابات را به جای انتصابات رقم می زند
    چون از حذف جایگاه ریاست جمهوری جلوگیری می کند
    چون از قدرت گیری جناح راست جلوگیری می کند
    چون از خطر جنگ جلو گیری می کند
    چون موجب تعامل درونی و بیرونی در تکامل برجام می شود
    چون ایجاد ثبات و پیشرفت و آرامش و امنیت می کند
    چون احتمالا موجب صلح در خاورمیانه می گردد

  2. من به این مقاله نبوی رای می دهم! بالاخره زمان واقع گرایی و رک گویی فرا رسیده است. تندی و رادیکالیسم، و کلا ایسم ها به پایان رسیده اند. امیدوارم حق به حق دار برسد و ملت ایران پیروز و سر فراز شود.

  3. آقای نبوی دلایل که آوردی خیلی عوامانه بود اگر خارج از کشور مثل آلمان و یا فرانسه هستید مطالعه کنید که مردم به پلات فرم – برنامه رای میدهند نه به شخص شما هم بهتر بود برنامه های روحانی را نام میبردید نه اینکه هم خوشگله و هم بوره

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

چهره‌ی مچاله‌شده از گریه و لابه‌ی بسیارِ او، بِرندی شده بود. بر بالای هر منبری که می‌رفت، در جمعِ هر جماعتی که می‌رفت؛ اشک‌اش دمِ مشکش بود. چشمِ جوانان مؤمن و انقلابی را خوب گرفته

ادامه »

سالها پیش که رهبر جمهوری اسلامی در بزنگاه انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ جنجال سند آموزشی ۲۰۳۰ را به‌پا کرد در مطلبی با عنوان «اصولگرایان

ادامه »

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی

ادامه »