دفاع عارف از لیست اصلاح طلبان برای شورای شهر

زیتون– محمدرضا عارف، رییس شورای عالی سیاست گذاری اصلاح‌طلبان، ضمن دفاع از لیست پیشنهادی برای شورای شهر تهران گفت: «مبنای ما خرد جمعی است و باید به تصمیمی که با خرد جمعی گرفته می‌شود تمکین کرد».
عارف در دیدار با اعضای لیست اصلاح‌طلبان با اشاره به این‌که «نباید برخی‌ها تصور کنند که شورای عالی سیاست گذاری باید در بستن لیست انتخاباتی معجزه کند»، گفت: «بسیاری از اساتید برجسته دانشگاهی و افراد نخبه در انتخابات ثبت نام کردند ولی با مکانیزمی که مورد قبول همه نامزدها بود لیست اصلاح طلبان تهیه شد».
به گفته عارف «فرصت خدمت صرفا محدود به انتخابات شورای شهر نیست» و «تهیه لیست ۲۱ نفره از بین چهره‌های فرهیخته کار بسیار سختی است».
رییس فراکسیون امید در مجلس ادامه داد: «برخی از افراد نزدیک به من که می‌خواستند نامزد انتخابات شوند و از من مشورت گرفتند به آنها گفتم وارد انتخابات نشوند هر چند حق طبیعی‌شان بود. در جریان بررسی رزومه‌های داوطلبین هم هیچگاه وارد مصداق نشدیم و با وسواس مرحله غربالگری انجام شد و به وعده‌مان به بانوان و جوانان متخصص هم وفادار ماندیم.»
عارف همچنین به «بدنه اصلاح طلبان» توصیه کرد که «باید راهبرد قابل دفاعی که از دهه ۹۰ آغاز کردیم ادامه دهیم و اگر در لیست نهایی قرار نگرفتیم به گونه‌ای عمل نکنیم که با گفتمان اصلاحات زاویه داشته باشد.»
رییس فراکسیون امید تاکید کرد: «برای تهیه یک لیست انتخاباتی قرار نیست آخرت خودمان را فدا کنیم. به عنوان رئیس شورای عالی سیاست گذاری به همه نامزدهای محترم اطمینان خاطر می‌دهم با همان مکانیزم‌هایی که مورد قبول همه داوطلبین بود لیست نهایی با رأی گیری اعضای شورای عالی تهیه شد و هیچگونه اعمال سلیقه‌ای صورت نگرفت.»

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

چهره‌ی مچاله‌شده از گریه و لابه‌ی بسیارِ او، بِرندی شده بود. بر بالای هر منبری که می‌رفت، در جمعِ هر جماعتی که می‌رفت؛ اشک‌اش دمِ مشکش بود. چشمِ جوانان مؤمن و انقلابی را خوب گرفته

ادامه »

سالها پیش که رهبر جمهوری اسلامی در بزنگاه انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ جنجال سند آموزشی ۲۰۳۰ را به‌پا کرد در مطلبی با عنوان «اصولگرایان

ادامه »

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی

ادامه »