روحانی؛ رویِ سپید انقلاب

حسن عبدی

مردمی خسته از کارزاری سخت و جانکاه و تحمیل شده، بی تفاوت به سرنوشت خویش نظاره نخواهند کرد و چون موبایل به دست گرفته اند ابزار غرب هم نخواهند بود و عرصه را برای افرادی سودجو به هر بهانه ای خالی نخواهند کرد. مردم ایران همچنان پاینده و استوار بر تاریخی شکوهمند و فرهنگی غنی به مبارزه خود با دشمنان داخلی و خارجی اش در هر لباسی ادامه خواهند داد و با زیرکی و هوش خدادادی اش، چهره های خائنانه آنها را به یاری روشنفکران دلسوز و فداکار خود خواهد شناخت و بر آنها خواهد تاخت.

مردم ایران زمین به تشخیص خود در بحبوحه ای به یاری رهبرانی انقلاب کرد و قدرت را به رسم امانت نزد گروهی سپرد که به دین گره زدند و به اعتبار دین به آنها اعتمادی کرد و به آنها فرصتی دادند تا لیاقت پاسداری شان را از عزت و شرف مردمان این مرزوبوم بسنجند. مردم این سرزمین بیدار است و روشنفکران بی ادعا شب و روز از مرزهای فرهنگی این سرزمین جاویدان مراقبت می‌کنند و مردم را در شرایط سخت انتخاب یاری می‌کنند و همواره پشتیبان آنها و البته انتخاب آنها هستند. آنها از انتخاب مردم حمایت می‌کنند و در مسیر انتخاب آنها را یاری می‌کنند. هماره انتخاب مردم با یاری روشنفکران بوده و است و خواهد بود.
انتخاب مردم این سرزمین، انتخاب بیراهه نیست، بلکه انتخابی است برای راهی روشن و آینده ای بهتر. انتخاب مردم این سرزمین پاک، انتخابی است برای بهتر شدن در مسیری که از عهده انجام رسالت تاریخی اش برآید.

و اما اگر به اعتبار دین به گروهی رأی اعتماد دادند، معنی آن این است که هماره در معرض چشمان تیزبین هوشمند او قرار دارند. به‌دقت او را می‌پایند و می‌نوازند. انتخاب او برای سپردن قدرت به کسی که نگاهبان عزت و شرف مردمان این سرزمین باشد، انتخابی نیست که برای مدتی نامعلوم به نام کسی بزند و او را از قدرت سرمست کند. انتخاب مردم این سرزمین، مست کردن گروهی نیست که به نشان خدا و نه به قرآن خدا پی برکندن ریشه عزت و شرفش باشند. مردم این سرزمین، رأیشان را چون نگینی ارزشمند حفظ می‌کنند و آن را به کسی می‌بخشند، چون هدیه‌ای آسمانی که با سرمایه اعتمادش، سودی سرشار چون خوشبختی به ارمغان آورد نه بدبختی و سیه‌روزی و سفره‌های خالی از نان و مهر. روشنفکران بیدار و دلسوز این سرزمین نیز چون سربازانی فداکار، برای مراقبت از این گوهر ارزشمند تک‌تک مردمان سرزمینش در تلاش هستند.

روحانی سمبلی است از روشنفکرانی که کلید حل معماهای بزرگی در این سرزمین است. کلیدی که می‌خواهد در گذاری تاریخی به درد مردمان این سرزمین بخورد تا بدان قفل گنجینه ثروت‌های خدادادی‌اش باز شود و به یمن آن عزت و شرف روبه افولش جانی دوباره گیرد و برق چشمانش، خنده‌های کودکانش رضایت خاطرش را نمایان سازد تا به فروغ روشنفکرانش در مسیر تعالی و پیشرفت چرخ زنگ‌زده زندگی‌اش روان‌تر بچرخد.

و اما روحانی این سرزمین پاک، به این فکر می‌کند که در مسیری گام بردارد تا ملت این سرزمین شکاف برندارد. ملتی که دین وحدت آفرینش آماج حملات دشمن نباشد تا انیس روح آن باشد و مرزوبومشان را از شر دشمن حفظ کند.
روحانی این سرزمین پاک نواندیش است برای بیداری اندیشه‌های پاک این مرزوبوم تا به یاری آن‌ها ملتی سرافراز و سربلند در جهان قد علم کند که به تزویر دشمن در دام نیفتد.

روشنفکران این سرزمین به روحانی اعتماد کرده‌اند و زبان گویای او هستند تا مسیر انتخاب مردمانش به بیراهه نرود. روحانی رویِ سپید انقلاب است.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

چهره‌ی مچاله‌شده از گریه و لابه‌ی بسیارِ او، بِرندی شده بود. بر بالای هر منبری که می‌رفت، در جمعِ هر جماعتی که می‌رفت؛ اشک‌اش دمِ مشکش بود. چشمِ جوانان مؤمن و انقلابی را خوب گرفته

ادامه »

سالها پیش که رهبر جمهوری اسلامی در بزنگاه انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ جنجال سند آموزشی ۲۰۳۰ را به‌پا کرد در مطلبی با عنوان «اصولگرایان

ادامه »

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی

ادامه »