مبادا غافلگیر شویم…

مهرداد احمدزاده

یکی از دلایلی که منجر به رای اوردن دونالد ترامپ شد این بود که دموکرات‌ها فکر می کردند در نهایت هیلاری کلینتون انتخاب خواهد شد و ضرورتی برای شرکت در انتخابات نمی دیدند. این نوع نگرش برای دموکرات‌هایی که خیلی هم دل خوشی از هیلاری کلینتون نداشتند مضاعف بود. انتخابات برگزار شد و همه سورپرایز شدند و به طور قطع هیلاری کلینتون و شخص دونالد ترامپ بیشتر از بقیه از نتایج آن شگفت زده شدند. بی‌برنامه‌گی دونالد ترامپ در اولین پیام بعد از پیروزی حاکی از آن بود که او کاملا غافلگیر شده و امادگی رییس‌جمهور شدن را ندارد. ترامپ حتی فراموش کرد در اولین سخنرانی پس از پیروزی اش از مردمی که به وی رای داده بودند تشکر کند.

این مقدمه را گفتم تا از مردم بخواهیم که کوچک‌ترین تردیدی جهت حضور در انتخابات به خود راه ندهند: مبادا غاغلگیر شویم.

ما وظیفه داریم در انتخابات شرکت کرده و اطرافیان خود را نیز تشویق به شرکت در انتخابات و رای دادن به روحانی کنیم. نقدها و گلایه ها از روحانی و دولت ایشان فراوان است. اما نباید فراموش کرد دستاوردهای بسیار مهمی هم داشته اند. مسیری که دولت روحانی طی کرده علی‌رغم اینکه شیب قابل قبولی نداشته اما مسیر درستی بوده است.

این نکته را باید به خاطر داشت رقبای وی بسیار خطرناک هستند . دستیابی آنها به ریاست‌جمهوری ایران ممکن است کشور را تا اوج قهقرا به پیش برد. پس به هر نحو شده باید مانع حضور ایشان شد.

مردم باید بدانند رییس جمهور شدن «رییسی» و یا «قالیباف» چه خطرات غیر قابل جبرانی برای یک‌پارچگی و اینده ایران خواهد داشت.

مردم باید بدانند که نتیجه تعلل و تردید در حضور پای صندوق‌های رای زمینه به‌وجود اوردن دورانی به شدت بدتر از دوران احمدی‌نژاد را به دنبال خواهد داشت. دورانی که صدها میلیار دلار از سرمایه های کشور غارت شد. حقوق و کرامت انسانی لگدمال شد. سرمایه های انسانی بسیاری ناچار به ترک وطن شدند یا به حاشیه رانده شدند و بسیاری نیز در بدترین شرایط در حال طی دوران حبس های بلندمدت هستند.

ما با حضور در انتخابات نباید اجازه دهیم نتیجه‌اش ما را غافلگیر کند. نباید بار دیگر به گذشته برگردیم. مبادابار دیگر ایران به دست نااهلان بیفتد. دلخوریم اما رای می‌دهیم!

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ رویکرد بینامرزی، میان گفتمان‌های مختلف و متضاد ایرانی، نوعی سازش و

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در بازار ارز، قیمت‌ها در

ادامه »

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری

ادامه »