حکم مهاجرتی جدید لغو شد، ترامپ به دادگاه عالی شکایت می کند

زیتون– یک قاضی فدرال در ایالت هاوایی شب گذشته (چهارشنبه) فرمان اجرایی تازه مهاجراتی دونالد ترامپ، رییس جمهوری آمریکا را ساعاتی پیش از اجرای آن به طور موقت تعلیق کرده است. این فرمان سفر شهروندان ایران و پنج کشور دیگر به آمریکا را موقتا ممنوع می‌کرد.
دونالد ترامپ در واکنش به این حکم گفت که به مبارزه برای اجرای فرمان مهاجرتی ادامه داده و اگر لازم شود پرونده را به دیوان عالی آمریکا خواهد برد. رییس جمهوری آمریکا اضافه کرد اقدام دادگاه «باعث می‌شود تا آمریکا، کشوری ضعیف جلوه کند.» او همچنین مدعی است که حکم صادر شده، «به‌طور بی‌سابقه‌ای فراتر از [اختیارات] قضایی» است.
قاضی فدرال ایالت هاوایی، دریک واتسون اعلام کرده است، ایالت هاوایی نشان داده است که این فرمان تازه با بخشی از قانون اساسی ( متمم اول لایحه حقوق) در خصوص جلوگیری از تبعیض مذهبی، مغایر است. دادستان‌های ایالت هاوایی گفته بودند، این فرمان منع سفر باعث می شود شماری از ساکنان این ایالت از امکان میزبانی اعضای خانواده خود محروم می شوند.
علاوه بر ایالت هاوایی شمار دیگری از ایالت‌ها از جمله مریلند، واشینگتن، مینه‌سوتا، اورگن، ماساچوست و نیویورک علیه این فرمان اجرایی اقدام کرده اند.
دونالد ترامپ روز دوشنبه ۱۶ اسفند فرمان اجرایی جدیدی را امضا کرد که بر اساس آن اتباع شش کشور عمدتا مسلمان به طور موقت از ورود به خاک ایالات متحده منع شده‌اند.

 

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ رویکرد بینامرزی، میان گفتمان‌های مختلف و متضاد ایرانی، نوعی سازش و

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در بازار ارز، قیمت‌ها در

ادامه »

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری

ادامه »