مجلس با تحقیق و تفحص از شهرداری تهران مخالفت کرد

زیتون– نمایندگان مجلس تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد شهرداری تهران در واگذاری املاک و پروژه‌ها به اشخاص حقیقی و حقوقی را رد کردند.
نمایندگان با ۱۳۲ رای موافق، ۹۰ رای مخالف و ۵ رای ممتنع، گزارش کمیسیون عمران را با عنوان «رد تحقیق و تفحص از عملکرد شهرداری تهران در واگذاری املاک و پروژه‌های مشارکتی به اشخاص حقیقی و حقوقی» پذیرفتند.
قاسم میرزایی نیکو، عضو شورای مرکزی فراکسیون امید، به ایلنا گفت که «به رغم عدم همکاری شهرداری» مستندات مربوط به این پرونده موجود است و آن‌ها را در اختیار رسانه‌ها قرار خواهد داد.
به گفته میرزایی طرح تحقیق و تفحص «با لابی گسترده و غیرمعمول» شهرداری تهران به تصویب نرسید. او از مواردی جون اعزام نمایندگان به سفر زیارتی کربلا و دریافت تراکم از سوی نزدیکان نسبی یکی از اعضای کمیسیون عمران اشاره کرد.
شهریور ماه امسال، سایت معماری نیوز گزارشی از سازمان بازرسی کل کشور را منتشر کرد که بر اساس آن «شهرداری بیش از یک میلیون و یکصد هزار متر مربع زمین، خانه ویلایی و آپارلتان به ارزش دو هزار و دویست میلیون تومان به یکصد شخص حقوقی و یکصد و پنجاه شخص حقیقی واگذار کرده است.»
در پی انتشار این گزارش سایت معماری نیوز فیلتر و مدیر مسئول آن یاشار سلطانی بازداشت شد. پس از طی چند نوبت دادستان عمومی و انقلاب تهران و کشور خبر از احضار متهمین و مطلعین این پرونده دادند.
برخی از نمایندگان مجلس نیز طرح تحقیق و تفحص از شهرداری تهران در سه محور ـ«صدور مجوز و پروانه های ساخت بی حساب و کتاب، انتصاب ناصحیح در شهرداری تهران و واگذاری بی حساب و کتاب املاک به اعضای شورای شهر» تدوین کردند.

 

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »