فاطمه کروبی: مسئولیت سلامت و جان همسرم بر عهده نظام است

زیتون- فاطمه کروبی، همسر مهدی کروبی، با انتشار نامه‌ای خطاب به وزیر اطلاعات برای چندمین بار تاکید کرد که «مسئولیت سلامت و جان همسرم بر عهده نظام است.»
او چند روز بعد از اعزام چند ساعته مهدی کروبی، یکی از رهبران در حصر «جبنش سبز»، به بیمارستان قلب، با نگارش این نامه به وضعیت سلامتی و دریافت خدمات پزشکی محصوران اعتراض کرد.
در این نامه که برای انتشار در اختیار سحام نیوز قرار گرفته، آمده است که پیرو نامه مورخ ۲۴ آذر ۱۳۹۴ به وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که در آن به لزوم همکاری مقامات امنیتی در جهت پیگیری امور درمانی مهدی کروبی اشاره کرده بود، مجدداً ناگزیر به نگارش این نامه به محمد علوی شده است.
به گفته فاطمه کروبی، نیروهای امنیتی آن وزارتخانه برخلاف واژه «حصر» هنوز هم درون منزل مسکونی او حضور دارند و بدیهی‌ترین امور جاری منزل نیز درید اختیار آنان است. از سوی دیگر یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های خانواده از بدو حصر تاکنون امکان تماس و دسترسی به اورژانس تهران در مواقع اضطراری بوده است.
همسر مهدی کروبی تاکید کرد که متأسفانه این ابتدایی‌ترین حق فردی تاکنون به مأمورین حاضر در منزل ابلاغ نشده و آنان مجاز به تماس با اورژانس تهران در شرایط اورژانسی که لحظه‌ها تعیین کننده در روند درمان است، نیستند.
او در ادامه نوشت« ماموران امنیتی موظف‌اند در چنین شرایطی با بیمارستان مرتبط با آن وزارتخانه تماس حاصل نمایند. این تجربه‌ای بود که خانواده کروبی در حادثه شکستگی ساق پای او تجربه کرده‌اند.»
فاطمه کروبی افزود« در چنین شرایطی اگر خدای ناکرده حادثه‌ای حیاتی برای مهدی کروبی رخ دهد به جای تماس با اورژانس تهران باید منتظر آمبولانس و اعزام تیم درمانی از آن بیمارستان باشیم که با توجه به بعد مسافت تا محل حصر این اصرار نه تنها غیر منطقی به نظر می‌رسد بلکه سؤال برانگیز هم هست». او در پایان تاکید کرد که اصرار در این شیوه معنایی جز بی‌مسئولیتی عامدانه در قبال جان این رهبر محصور جنبش سبز ندارد.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

چهره‌ی مچاله‌شده از گریه و لابه‌ی بسیارِ او، بِرندی شده بود. بر بالای هر منبری که می‌رفت، در جمعِ هر جماعتی که می‌رفت؛ اشک‌اش دمِ مشکش بود. چشمِ جوانان مؤمن و انقلابی را خوب گرفته

ادامه »

سالها پیش که رهبر جمهوری اسلامی در بزنگاه انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ جنجال سند آموزشی ۲۰۳۰ را به‌پا کرد در مطلبی با عنوان «اصولگرایان

ادامه »

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی

ادامه »