شکایت فراکسیون اهل سنت مجلس از کریمی قدوسی

زیتون- اعضای فراکسیون اهل سنت مجلس از جواد کریمی قدوسی، نماینده مشهد، به دلیل «توهین به مقدسات اهل سنت» در سخن‌رانی پیش از خطبه‌های نمازجمعه مشهد، شکایت کردند.
فراکسیون اهل سنت مجلس در نامه خود کریمی قدوسی را متهم کردند که در سخنان خود «بدترین تهمت‌ها و توهین‌ها به بزرگان دین، خلفای راشدین و مقدسات اهل سنت» داشته است.
نمایندگان عضو این فراکسیون خطاب به علی لاریجانی، رییس مجلس، نوشتند که سخنان کریمی قدوسی که باعث «نارضایتی و اختلاف افکنی بین اهل تسنن و تشیع» شده، در «حیطه عمل به وظیفه نمایندگی» او نبوده و خواستار «برخورد مقتضی» با نماینده مشهد شدند.
جوادکریمی قدوسی، نماینده مشهد، در بخشی از سخنرانی پیش از خطبه های نمازجمعه مشهد گفته بود: «همان کسانی که منشا انحراف بودند موقعی که از دنیا رفتند کنار ملجا صاحب رسالت و انقلاب الهی اسلام ناب دفن‌شان کردند که مسلمانان هرکجا نام پیامبر را می‌شنوند نام آن‌ها را از خاطر نبرند.» کریمی قدوسی در ادامه گفت که می‌بینید در کشور ما هم همین اتفاق افتاد و کسانی که «منشا اصلی انحراف بودند بعد از فوت‌شان جایی دفن می شوند که امام آنجا دفن شده است.» سه تن از خلفای راشدین در کنار مزار پیامبر اسلام دفن شده اند.
محمدقسیم عثمانی، جلیل رحیمی، محمود نگهبان سلامی و رامین نورقلی‌پور، محمد باسط دورازهی، عبدالغفور امینی فرد، جلال محمودزاده، علی محمد مرادی، رامین نورقلی پور، علی کرد و قرچه طیار نمایندگانی هستند که این نامه را امضا کرده‌اند.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند که معتقدند جمهوری اسلامی اصلاح ناپذیر است و باید برود. موافقان

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در

ادامه »