محکومیت یک فرماندار به حبس به جرم فعالیت تبلیغی علیه نظام

زیتون– فتحعلی حسینی، فرماندار رزن، به جرم «فعالیت تبلیغی علیه نظام» به ۹۱ روز حبس محکوم شد. این حکم ابتدای اسفندماه جاری در دادگاه تجدید نظر قطعی شده است.
حسینی پیش از این با شکایت مدعی‌العموم به یک سال حبس و دو سال انفصال از خدمت دولتی محکوم شده بود، اما به گزارش فارس به دلیل «ابراز تبری از سران فتنه و اعلام ندامت»، در شعبه اول تجدید نظر با تخفیف مواجه شده و به ۹۱ روز حبس محکوم شد.
فتحعلی حسینی از ابتدای سال ۹۳ به عنوان فرماندار رزن منصوب شده و حضورش در این شهرستان با اعتراض اصول‌گرایان استان همراه بود. از جمله دستور او برای جمع‌آوری بنرهایی علیه رهبران اعتراض‌های پس انتخابات ۸۸ در راهپیمایی روز قدس سال گذشته، انعکاس زیادی داشت.
آذرماه امسال نیز دادستان عمومی و انقلاب قزوین از بازداشت مدیر روابط عمومی یکی از اداره‌های دولتی قزوین به اتهام «دعوت و حمایت از فتنه‌گران در فضای مجازی» خبر داده بود. صادقی‌نیارکی گفته بود اتهام این فرد «فعالیت در فضای مجازی» با «دعوت کاربران به پیوستن کمپینی با عنوان حامیان یکی از فتنه‌گران به نام ن.م [نرگس محمدی] در شبکه‌های اجتماعی» است.

 

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

اعتبار بخشی به صدا و سیمایی که هر لحظه از آن امکان پخش اعترافات فردی بی‌گناه وجود دارد چه سنخیتی با دفاع از مظلوم دارد؟ شکستن این خط قرمز اخلاقی و زیر پا گذاشتن این پرنسیب سیاسی چه آورده مهم‌تری می‌تواند برای اردوگاه اصلاح‌طلبی یا مردم بیاورد؟ استفاده از تریبونی که حالا دیگر بی‌رقیب نیست، برای رساندن صدایی سانسور شده که اورجینال و اصل آن را می‌توان در شبکه‌های فراگیر اجتماعی و حتی رسانه‌های دیگر شنید و یا به‌راحتی به گوش مردم رساند چه خاصیتی دارد؟ …

ادامه »

مقدمه: چهل و پنچ سال از حکومتی برآمده از انقلابی با ماهیتی اسلام‌گرایانه در ایران می‌گذرد. در این مدت، این حکومت در نزاعی پُر

ادامه »

نه کشتار ۹۸ و نه حادثه شلیک به هواپیمای مسافربری اوکراینی هم نتوانسته بود چنین زمینه‌ و انگیزه‌ای برای ظهور و تقویت «شجاعت مدنی» در نزد خاص و عام مردم بسازد و لکنت از زبان‌ها بردارد. شمار اعتراض‌های صریح و بی‌پرده مخصوصا از جانب شهروندان عادی چشم‌گیر است. تعداد فعالان مدنی که با زبان صریح و بی‌لکنت،‌ خواهان برچیده‌شدن نظام‌ها، از گشت ارشاد تا اصل حکومت، هستند افزونی گرفته. بماند که هنوز آغاز این راه است و …

ادامه »