درخواست جمعی از فعالان سیاسی و مدنی

???? طبق قوانین جمهوری اسلامی مرتضی مرادپور باید آزاد شود

زیتون– چهارده نفر از فعالان سیاسی و مدنی با انتشار نامه ای خواستار اعمال ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی و آزادی هرچه سریعتر مرتضی مرادپور شدند.
مرتضی مراد پور زندانی سیاسی و از فعالان مدنی ترک آذربایجانی، بیش از پنجاه روز است که اعتصاب غذا کرده و خواستار اعمال ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی در مورد پرونده خویش است. چنانچه این ماده- که حق متهم است- اجرا شود او باید آزاد گردد.
به گفته جعفر افشارنیا، وکیل مدافع این زندانی سیاسی، محکومیت مرادپور، به علت شرکت «در یک راهپیمایی دارای مجوز»» بوده که «در حین دستگیری فقط شعاری در لزوم آموزش به زبان مادری و حفظ دریاچه ارومیه» سرداده بوده است. نه خواست آموزش زبان مادری، که در قانون اساسی ایران نیز بر آن تاکید شده غیرقانونی است، و نه تلاش برای حفظ دریاچه ارومیه اقدامی نادرست است.
او در نهایت، به دو سال حبس به اتهام «اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم علیه امنیت کشور» و یک سال حبس به اتهامم «فعالیت تبلیغی علیه نظام» (مجموعا سه سال) محکوم می‌شود. اما بر اساس قانون جدید مجازات اسلامی، از دو حکم صادر شده، تنها یکی از آنها (بالاترین مورد) باید اجرا شود. بنابراین طبق قانون رسمی جمهوری اسلامی این زندانی سیاسی باید تاکنون آزاد می‌شد. آقای مرتضی مرادپور که به‌علت مطالبه خواسته‌های قانونی‌اش، بیش از دو سال در زندان بسر برده، اکنون خواستار اعمال بدون‌تبعیض قانون مجازات اسلامی در مورد خویش است. او دوبار از راه‌های قانونی و قضایی نسبت به اعمال ماده ۱۳۴ اقدام کرده و به دلیل بی‌توجهی مسئولان قضایی و جهت رساندن صدای اعتراض خود به گوش آنان دست به اعتصاب غذا زده است.
امضاکنندگان این نوشته، ضمن حمایت از خواسته قانونی مرادپور و دعوت مسئولان قضایی و امنیتی به رعایت عدل وو انصاف درباره این زندانی سیاسی، هشدار می‌دهیم که جان آقای مرادپور بعد از ۵۷ روز اعتصاب غذا در خطر است و باید هرچه سریعتر آزاد شود.
نوشابه امیری – مهدی امینی‌زاده –عبدالعلی بازرگان- مهرزاد بروجردی – محمد حیدری – تقی رحمانی – نسرین ستوده – رضا علیجانی – مرتضی کاظمیان – عمار ملکی – محمد ملکی – احمد منتظری- یاسر میردامادی – حسن یوسفی‌اشکوری

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

درخواست جمعی از فعالان سیاسی و مدنی

چهره‌ی مچاله‌شده از گریه و لابه‌ی بسیارِ او، بِرندی شده بود. بر بالای هر منبری که می‌رفت، در جمعِ هر جماعتی که می‌رفت؛ اشک‌اش دمِ مشکش بود. چشمِ جوانان مؤمن و انقلابی را خوب گرفته

ادامه »

سالها پیش که رهبر جمهوری اسلامی در بزنگاه انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ جنجال سند آموزشی ۲۰۳۰ را به‌پا کرد در مطلبی با عنوان «اصولگرایان

ادامه »

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی

ادامه »