تجمع مقابل کنسول‌گری ایران در استانبول

 زیتون- جمعی از پناه‌جویان سوری مقیم ترکیه و عده ای از مردم ترکیه در اعتراض به نقش ایران در وقایع حلب، مقابل کنسول‌گری ایران در استانبول تجمع کردند.
معترضان نوشته‌های با مضمون اعتراض به اقدام‌های ایران در سوریه همراه خود داشتند. پلیس ترکیه پیش از آغاز این تجمع، خیابان‌های منتهی به کنسول‌گری ایران را مسدود کرد.
جان کری، وزیر امورخارجه آمریکا، در اعتراض به اتفاق‌های شهر حلب گفت توجیهی برای «کشتار وحشیانه و بی‌رویه غیرنظامیان» از سوی دولت سوریه، روسیه و ایران «در چند هفته اخیر و در حقیقت در پنج سال اخیر وجود ندارد». به گفته کری «دولت بشار اسد در حال قتل عام است و حکومت سوریه عمدا شهروندان و غیرنظامیان را هدف قرار می دهد.»
کنترل شهر حلب در روزهای اخیر و حدود ۴ سال پس از تصرف از سوی نیروهای مسلح مخالف دولت بشار اسد، با کمک ایران و روسیه به به کنترل نیروهای دولتی درآمد.
دولت ترکیه با ساخت یک ارودگاه برای بین ۳۰ تا ۳۵ هزار نفر از ساکنان شهر حلب، خود را آماده پذیرش آوارگان کرده است. تاکنون نیز بیش از ۵۰ نفر از مجروحان درگیری های این شهر به ترکیه منتقل شده‌اند.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

چهره‌ی مچاله‌شده از گریه و لابه‌ی بسیارِ او، بِرندی شده بود. بر بالای هر منبری که می‌رفت، در جمعِ هر جماعتی که می‌رفت؛ اشک‌اش دمِ مشکش بود. چشمِ جوانان مؤمن و انقلابی را خوب گرفته

ادامه »

سالها پیش که رهبر جمهوری اسلامی در بزنگاه انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ جنجال سند آموزشی ۲۰۳۰ را به‌پا کرد در مطلبی با عنوان «اصولگرایان

ادامه »

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی

ادامه »