رییس کمیسیون اروپا: با ترامپ دوسال وقتمان تلف می‌شود

زیتون- ژان کلود یونکر، رییس کمیسیون اروپا، احتمال داد که پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات آمریکا ممکن است به روابط بین آن کشور و اتحادیه اروپا ضربه بزند.img19385896
او در یک سخنرانی در لوکزامبورگ گفت:«صادقانه نظرم را می‌خواهید؟ با آقای ترامپ دو سال وقتمان تلف می‌شود در حالی که او دور دنیایی که نمی‌شناسد می‌چرخد.»
به گفته کلود پونکر «لازم خواهد بود که به رییس جمهور منتخب آمریکا یاد بدهیم اروپا چیست و چگونه کار می‌‎کند.»
رییس کمیسیون اتحادیه اروپا تاکید کرد که با انتخاب ترامپ این ریسک وجود دارد که روابط بین دو قاره اروپا و آمریکا به طور ساختاری و مبنایی دچار آشفتگی شود.
دونالد ترامپ در جریان تبلیغات انتخاباتی برخی سیاست‌های کلان دولت آمریکا در سیاست بین‌الملل را به شدت زیر سوال برده است.از جمله روند مذاکرات هسته ای کشورهای ۵+۱ با ایران را.
دونالد ترامپ در دوران مبارزات انتخاباتی وعده داده بود که در صورت انتخاب شدن «برجام را پاره خواهد کرد.» مشاور روابط خارجی او روز گذشته در اظهار نظری محتاطانه خبر از بازنگری در توافق هسته ای با ایران داد.
اما مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، فدریکا موگرینی، هرگونه اخلال در روند اجرای برجام را غیر ممکن دانست و گفته بود که این توافق یه توافق بین المللی است و او به عنوان عضوی از هیئت نظارت بر اجرای برجام، برپا ماندن این توافق را پی گیری می کند.
واکنش یونکر به پیروزی دونالد ترامپ با لحن محتاطانه دیگر رهبران اروپایی متفاوت است. با این حال او معتقد است «به طور کلی آمریکایی‌ها اعتنایی به اروپا ندارند. در مورد آقای ترامپ هم به گمانم او فکر می‌کند بلژیک یک روستایی جایی در اروپا است.»

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »