ارائه طرح استیضاح وزیر علوم با ۲۹ امضا

زیتون– غلام‌رضا کاتب، عضو هیات رییسه مجلس دهم، خبر از ارائه طرح استیضاح محمد فرهادی، وزیر علوم، با امضای ۲۹ نماینده مجلس داد.

 

img_0543

 

کاتب در نشستی خبری در نمایشگاه مطبوعات گفت این طرح هفته آینده به کمیسیون آموزش و تحقیقات می‌رود و وزیر علوم باید پاسخگوی سوالات نمایندگان باشد.

روز گذشته اکبر رنجبرزاده، دیگر عضو هیات رییسه مجلس نیز به خبرگزاری صدا و سیما گفته بود طرح استیضاح فرهادی از سوی برخی نمایندگان کلید خورده است. به گفته او «اگر تا یک‌شنبه هفته آینده تعداد امضاهای طرح استیضاح وزیر علوم به کمتر از ۱۰ مورد نرسد موضوع در کمیسیون آموزش و تحقیقات بررسی خواهد شد».

طرح استیضاح فرهادی پیش از این با ۱۵ امضا در مجلس مطرح شده بود، اما پس از آن که ۹ نفر از نمایندگان امضای خود را پس گرفتند، این طرح منتفی شد.

فرهادی جایگزین رضا فرجی‌دانا در وزارت علوم شد. فرجی‌دانا که خود بعد از عدم رای اعتماد به جعفر میلی‌منفرد وزیر شده بود، کمتر از یک سال پس از آغاز کار با طرح استیضاح نمایندگان مواجه و موفق به کسب رای اعتماد نشد. مجلس نهم پس از رد دو گزینه بعدی روحانی (محمود نیلی احمدآبادی و فخرالدین دانش آشتیانی) به محمد فرهادی رای اعتماد داد.

نمایندگان مجلس موارد متعددی را به عنوان دلایل استیضاح مطرح کرده‌اند. به گفته آن‌ها مواردی چون «عدم اجرای سند دانشگاه اسلامی مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی، عدم رشد علمی کشور، عدم مدیریت صحیح و نظارت بر فعالیت دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و عدم رسیدگی به وضعیت دانشجویان بورسیه برای جایابی و عدم پرداخت کمک هزینه تحصیلی که منجر به خودکشی دانشجوی مقطع دکتری دانشگاه کاشان شد، فساد مدیران فاقد صلاحیت لازم، بازنشستگی اجباری و اخراج اساتید ارزشی، برگزاری اردوهای مختلط و انتشار نشریات با محتوای لائیک، تشدید موضوعات قومی‌گرایی بین دانشجویان، تبلیغ رژیم طاغوت و منافقین، استادسالاری نامتعارف به شکلی که سیستم آموزشی نمی‌خواهد یا نمی‌تواند حقوق حقه دانشجویان را که تضییع می‌شود احیا کند» از جمله دلایل استیضاح فرهادی هستند.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ رویکرد بینامرزی، میان گفتمان‌های مختلف و متضاد ایرانی، نوعی سازش و

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در بازار ارز، قیمت‌ها در

ادامه »

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری

ادامه »