محرومیت و جریمه نقدی فوتبال ایران اتفاقات بازی با کره

زیتون- کمیته انضباطی فدراسیون جهانی فوتبال، فیفا، در پی اتفاق‌های رخ داده در جریان بازی‌های ایران در چهارچوب مسابقه‌های مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه علاوه بر جریمه نقدی، محرومیت‌هایی را برای بازیکنان و کارد فنی تیم ملی در نظر گرفت.
براساس اعلام سایت رسمی فیفا، فدراسیون فوتبال ایران به دلیل «رفتار نامناسب تماشاگران، حضور افراد غیرمسئول در زمین و بدرفتاری اعضای تیم» در جریان بازی ایران و قطر و «برگزاری مراسم مذهبی قبل بازی و بین دو نیمه، رفتار نامناسب تماشاگران (به همراه داشتن بنرهای مذهبی) و استفاده از پهپاد در جریان برگزاری مراسم» در بازی ایران و کره‌جنوبی به ترتیب ۴۵ و ۴۰ هزار فرانک سوئیس جریمه شد. فیفا در هر دو مورد به فدراسیون فوتبال اخطار رسمی داد.13950720160400874_photol
ایران روز بیستم مهر (دهم اکتبر) و هم‌زمان با مراسم عزاداری تاسوعا، میزبان کره‌جنوبی بود. این بازی با نتیجه یک بر صفر به سود ایران به اتمام رسید. پیش از آغاز مسابقه، بیندو نیمه و در جریان آن مراسم عزاداری در استادیوم آزادی برگزار شد که مخالف قوانین فیفا است.
کمیته انضباطی فیفا همچنین به دلیل درگیری‌های رخ داده در بازی ایران و قطر، چند بازیکن و مربی از دو تیم را محروم کرد. جواد نکونام، دستیار کارلوس کیروش، به دلیل «رفتار غیرورزشی» به شش جلسه محرومیت، که سه جلسه آن تعلیقی است، محکوم شد. او همچنین باید ۲۵هزار فرانک سوئیس جریمه پرداخت کند.
احسان حاج‌صفی و سردار آزمون دو بازیکن تیم ملی نیز به دلیل مشابه دو و یک جلسه از همراهی با تیم ملی محکوم شدند. هر کدام از این دو بازیکن همچنین پنج هزار فرانک سوئیس جریمه نقدی نیز باید پرداخت کنند.
چند روز پیش فدراسیون فوتبال در بیانیه‌ای خبر از محرومیت نکونام، آزمون و حاج‌صفی داده بود. در بیانیه فدراسیون اما میزان محکومیت‌‌ها کمتر از آن‌چه در سایت فیفا آمده، اعلام شده بود.
در جریان بازی ایران و قطر و پس از به ثمر رسیدن گل اول ایران، شادی جواد نکونام موجب بروز درگیری میان بازیکنان و اعضای دو تیم شد. این درگیری‌ها در نهایت با دخالت مسئولان و نیروهای انتظامی به پایان رسید.
چهار بازیکن قطر هر کدام به سه جلسه محکومیت و ۱۵ هزار فرانک سوئیس جریمه و سه بازیکن دیگر نیز به دو جلسه محرویمت و پرداخت ۷۵۰۰ فرانک سوئیس جریمه محکوم شدند.
کارلوس کیروش، سرمربی تیم ایران، نیز به دلیل سخنانش در جریان کنفرانس خبری دیدار ایران و ازبکستان و به دلیل «رفتار توهین‌آمیز و زیر پا گذاشتن بازی جوانمردانه» اخطار رسمی دریافت کرد.
ایران در گروه اول مسابقه‌های مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه با ۱۰ امتیاز از ۴ بازی در صدر جدول قرار دارد. تیم ملی در بازی بعدی خود در جریان این رقابت‌ها روز سه‌شنبه ۲۵ آبان در مالزی به مصاف سوریه خواهد رفت.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »