تخلفات سریالی شهردار تهران

مستندات جدید برای طرح تحقیق و تفحص از شهرداری تهران

زیتون– علی‌رضا رحیمی، نماینده مجلس، خبر از جمع‌آوری مستندات جدید برای طرح تحقیق و تفحص از شهرداری تهران داد. طرحی که برخی مدیران شهرداری برای متوقف کردن آن تلاش می‌کنند و در حال حاضر در انتظار تعیین تکلیف در کمیسیون و ارجاع به صحن علنی مجلس است.farhangnews_121694-342749-1428823163
علی‌رضا رحیمی به شرق گفتدر مدت زمان سه هفته تعطیلات مجلس نمایندگان «مشغول جمع‌آوری مستندات جدید درباره شهرداری تهران» بودند و در این مدت «برخی از افراد خارج از شهرداری که اطلاعات خوبی از عملکرد شهرداری داشتند به نمایندگان مراجعه کرده و اظهارات درخورتوجهی داشتند.»
نماینده تهران در مجلس دهم گفت تخلفات شهرداری محدود به واگذاری املاک نیست: «چند مورد مانند اطلس مال و دیگر موارد تراکم‌فروشی و موضوع تراکم منفی که اخیرا باب شده و تهاتر تراکم سیار، به صورت مصداقی مطرح شده و هم مواردی به صورت فرایندی مطرح شده است.» او «خلأ‌های قانونی موجود در سازوکار شهرداری» را نیز بخشی از این تحقیق‌وتفحص خواند.
هم‌زمان روز گذشته و در حاشیه دوازدهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی صنعت آب و تاسیسات آب و فاضلاب ایران، اعلام شد که شهرداری تهران یکی از پرمصرف ترین مشترکان آب تهران است.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای تهران با اشاره به برداشت‌های شهرداری‌ها از آب‌های زیرزمینی، اعلام کرد ٧٠‌میلیون مترمکعب از برداشت‌های شهرداری‌ها از منابع آب سفره‌های زیرزمینی غیرمجاز است. به گفته خسرو ارتقایی، شهرداری تهران درحال‌حاضر ٢٠٠‌میلیون مترمکعب از منابع آب سفره‌های آب زیرزمینی استفاده می‌کند که ١٣٠‌میلیون مترمکعب از این مصارف مجاز و بیش از ٧٠‌میلیون مترمکعب برداشت‌های شهرداری از منابع آب سفره‌های زیرزمینی غیرمجاز است.
به گفته علیرضا دائمی، معاون وزیر نیرو، بارها برای چنین عملکردی از سوی شهرداری‌ها، به آنها اخطار داده شده است. دائمی هشدار داد که اگر این روند ادامه یابد، با ابزارهای قانونی این مسئله را پیگیری خواهند کرد و ممکن است دست به انسداد چاه‌های شهرداری‌ها هم بزنند.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

تخلفات سریالی شهردار تهران

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ رویکرد بینامرزی، میان گفتمان‌های مختلف و متضاد ایرانی، نوعی سازش و

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در بازار ارز، قیمت‌ها در

ادامه »

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری

ادامه »