شکایت فرهادی، علیدوستی و حقیقی

اعتراض هنرمندان به یالثارات

زیتون- مانی حقیقی، کارگردان، در مراسم جشن منتقدان سینما خبر از آن داد که به همراه ترانه علیدوستی و اصغر فرهادی، از نشری یالثارات الحسین شکایت کرده‌اند. هم‌زمان ابراهیم حا‌تمی‌کیا، رضا کیانیان و پیمان معادی نیز از این نشریه انتقاد کردند.mani-haghighi-biafun-com
یالثارات هفته گذشته مطلبی پیرامون روابط میان ترانه علیدوستی، اصغر فرهادی و مانی حقیقی منتشر کرده بود. مطلبی که واکنش‌های مختلفی را برانگیخت. مانی حقیقی با اشاره به شکایت از این نشریه، گفت همه می‌دانند «این مطلب کذب محض است و اصلا نیازی به تکذیب آن نیست». به گته حقیقی هدف آن‌ها از شکایت هم تکذیب مطالب نیست، بلکه «ما سه نفر حاضر نیستیم در کشوری زندگی کنیم که کارمان زیر سایه قلدری نقد شود و ما وظیفه داریم با آن مقابله کنیم.»
ابراهیم حاتمی‌کیا، کارگردان سینما، نیز انتشار این مطلب را «زایل شدن حرمت قلم» توصیف کرد و گفت: «فکر می‌کنم همه باید در مقابل آن واکنش داشته باشیم. نمی‌دانم این خشونت از کجا آمده است که چنین مطالبی را علنا منتشر می‌کنند و اخلاق را زیر پا می‌گذارند.» او اشاره کرد که یالثارات «مرا هم کم ننواخته» است، در سال‌هایی که «یک ورق بود و در نمازجمعه‌ها پخش می‌شد».
نشریه یالثارات الحسین نزدیک به بخشی از گروه انصار حزب‌الله است. این نشریه پیش از این لغو امتیاز شده بود، اما با شکایت به دادگاه و حکم قاضی، اجازه انتشار مجدد گرفت. یالثارات هفته گذشته در مطلبی ترانه علیدوستی، اصغر فرهادی و مانی حقیقی را به داشتن رابطه جنسی با یک‌‌دیگر متهم کرد.
رضا کیانیان، بازیگر سینما، نیز در سخنانی با اشاره به لغو کنسرت‌ها در مشهد، پیراون واکنش علی جنتی، وزیر ارشاد، گفت: «فکر می‌کردیم ایشان [علی جنتی، وزیر ارشاد] درباره مطلبی که منتشر شده واکنشی نشان می‌دهد، اما دیدیم ظاهرا ایشان به هیچ‌چیز کاری ندارد.»
پیمان معادی که تندیس بهترین بازیگر مرد دهمین جشن خانه سینما را برای بازی در «ابد و یک روز» به دست آورد، در اعتراض به این هفته نامه گفت: «من سال‌هاست که با مانی حقیقی، ترانه علیدوستی و اصغر فرهادی دوستی خانوادگی دارم و همه می‌دانند که من به سختی دوستانم را انتخاب می‌کنم. من به اخلاق و نجابت و شرافت این سه نفر افتخار می‌کنم و می‌دانم که آدم‌های این سینما چقدر شریفند. بنابراین تمام قد کنار آن‌ها می‌ایستم.»

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

شکایت فرهادی، علیدوستی و حقیقی

چهره‌ی مچاله‌شده از گریه و لابه‌ی بسیارِ او، بِرندی شده بود. بر بالای هر منبری که می‌رفت، در جمعِ هر جماعتی که می‌رفت؛ اشک‌اش دمِ مشکش بود. چشمِ جوانان مؤمن و انقلابی را خوب گرفته

ادامه »

سالها پیش که رهبر جمهوری اسلامی در بزنگاه انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ جنجال سند آموزشی ۲۰۳۰ را به‌پا کرد در مطلبی با عنوان «اصولگرایان

ادامه »

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی

ادامه »