تایید خبر بازداشت عضو تیم هسته‌ای

زیتون– غلامحسین محسنی اژه‌ای، سخن‌گوی قوه قضاییه، امروز در نشست خبری خود گفت: «اصل خبر دستگیری عامل نفوذی در تیم هسته‌ای صحت دارد. این فرد چند روز پیش با سپردن وثیقه آزاد شد».

هفته گذشته اخباری درباره بازداشت عبدالرسول دری اصفهانی، عضو بانکی و مالی تیم مذاکره کننده هسته‌ای ایران، منتشر شده بود. اخباری که حکایت از بازداشت او به دلیل «جاسوسی» داشت. سخن‌گوی قوه قضاییه اکنون ضمن تایید خبر بازداشت دری اصفهانی – بدون نام بردن از او – اضافه کرد که هنوز اتهام‌های او ثابت نشده است.

پس از انتشار این خبر، یک نماینده اصول‌گرای مجلس گفته بود که دری اصفهانی در جریان سفر ظریف به ترکیه از اعضای «تیم سفر» بوده، اما «از همان داخل هواپیما دستور بازداشت وی صادر می‌شود» و به همین دلیل «وی از داخل هواپیما در ترکیه پیاده نمی‌شود و به ایران بازگردانده می‌شود».

بهرام قاسمی، سخن‌گوی وزارت امورخارجه، این سخنان را تکذیب کرده بود. دری اصفهانی نیز پس از چند روز در گفت‌وگویی با سایت «بانک مردم» خبر بازداشتش را نادرست توصیف کرده بود.

چند روز پیش عباس عراقچی، مذاکره کننده ارشد ایران، در پاسخ به سوالی در همین زمینه از «مراجعی که باید پاسخ‌گو» باشند» خواسته بود به شکل رسمی درباره این مساله اظهارنظر کنند.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »