اعدام شش نفر در زندان مرکزی ارومیه

زیتون– محمد عبدالهی، از فعالان سیاسی کرد به همراه پنج زندانی متهم به جرایم مرتبط با مواد مخدر بامداد سه شنبه در زندان مرکزی اورمیه به دار آویخته شده اند.
تلاش‌های وکیل محمد عبدالهی تا آخرین لحظات برای توقف اجرای حکم موکلش که آنرا «غیرعادلانه» می خواند، جواب نداد. وکیل محمد عبداللهی در گفتگو با هرانا تاکید داشت که پرونده موکلش و همچنین روند قضایی منجر به صدور حکم اعدام برای عبداللهی «پر ایراد بود.» 14649
اسامی پنج فرد دیگری که امروز اعدام شدند کامران پورفت، اهل پیرانشهر، توحید پورمهدی اهل ارومیه، امیر عزیزی جهانگیر رضوی زاده اهل ارومیه و جبرئیل کنعانی، اهل ارومیه، اعلام کرده است.
یکی از اقوام محمد عبداللهی ضمن تایید خبر اعدام این شش نفر به صدای آمریکا گفته است، محمد عبداللهی به همراه پنج متهم به جرایم مرتبط با مواد مخدر دوشنبه شب به قرنطینه زندان منتقل شد و بامداد سه شنبه اعدام شدند.
محمد عبداللهی در سال ۱۳۸۹ بازداشت شد. وی در جریان بازداشت، با شلیک گلوله ماموران، ‌ از ناحیه پا زخمی می‌شود. اما این شهروند اهل مهاباد با‌‌ همان وضعیت به سلول‌های انفرادی بازداشتگاه اداره اطلاعات ارومیه انتقال یافته و مورد بازجویی قرار می‌گیرد.
او در جریان بازجویی و رسیدگی به اتهاماتش از حق داشتن وکیل محروم بوده است و تا پیش از سال ۹۲، ۹ بار در دادگاه حاضر شده است.
در دهمین جلسه رسیدگی به اتهاماتش در تیرماه سال ۹۲ که در شعبه یک دادگاه انقلاب شهرستان مهاباد برگزار شد، به محاربه از طریق عضویت در حزب کومله و تبلیغ علیه نظام و اقدام علیه امنیت ملی متهم شد.
در حالی حکم اعدام محمد عبداللهی اجرا شده است که هفته گذشته مقامات قوه قضاییه ایران از اعدام ۲۰ نفر از اعضای گروه «توحید و جهاد»در زندان رجایی شهر کرج خبر دادند.
کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل نیز در بیانیه ای اعدام این زندانیان اهل سنت را یک «بی‌عدالتی بزرگ» خوانده و نسبت به برخورداری این افراد از محاکمه‌ای عادلانه ابراز تردید کرده بود

 

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

چهره‌ی مچاله‌شده از گریه و لابه‌ی بسیارِ او، بِرندی شده بود. بر بالای هر منبری که می‌رفت، در جمعِ هر جماعتی که می‌رفت؛ اشک‌اش دمِ مشکش بود. چشمِ جوانان مؤمن و انقلابی را خوب گرفته

ادامه »

سالها پیش که رهبر جمهوری اسلامی در بزنگاه انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ جنجال سند آموزشی ۲۰۳۰ را به‌پا کرد در مطلبی با عنوان «اصولگرایان

ادامه »

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی

ادامه »