حسن عباسی آزاد شد

زیتون- سایت اندیشکده یقین (مرکز بررسی های دکترینال بدون مرز) خبر داد که عصر امروز حسن عباسی آزاد شد.
«زیتون» روز  چهارشنبه خبر از بازداشت حسن عباسی به دلیل خودداری از تامین وثیقه را داده بود.
غلام‌عباس ترکی، دادستان نظامی تهران، در رابطه با بازداشت عباسی توضیح داده بود که در دومین جلسه تحقیق از حسن عباسی قرار به دلیل شکایت ارتش وثیقه صادر شد ولی او از ارائه وثیقه خودداری کرد و به همین دلیل روانه بازداشتگاه شده است.
دلیل شکایت ارتش از حسن عباسی انتشار یک ویدئوی قدیمی بود که در آن ارتش را نیرویی بی سر و صدا و مطلوب آمریکا توصیف کرده بود. download
این اظهارات با واکنش تند احمد رضا پوردستان،فرمانده نیروی زمینی و برخی دیگر از فرماندهان ارتش ایران، روبرو شد و نیروی زمینی ارتش از آقای عباسی شکایت کرد.
حسن عباسی پس از اولین جلسه بازپرسی در دادسرای ارتش در نامه‌ای به فرمانده کل این نیروی نظامی بابت اظهارنظرش عذرخواهی کرد و فیلم منتشر شده را «تقطیعی یک دقیقه‌ای» از یک جلسه سخنرانی خواند.
رمضان شریف، مسوول روابط عمومی سپاه پاسداران و مسعود جزایری معاون ستاد کل نیروهای مسلح از سخنان عباسی انتقاد کرده بودند و علی مطهری نایب رییس مجلس نیز گفته بود که وارد نشدن به حوزه سیاست و اقتصاد نقطه قوت ارتش است.
در مقابل تعدادی از اصولگرایان از جمله حمید رسایی،مهدی کوچک زاده،سعید قاسمی و محمد علی رامین شدیدا از بازداشت آقای عباسی انتقاد کرده اند.
سعید قاسمی٬ از فرماندهان حزب‌الله در یادداشتی در کانال تلگرامی اش به بهانه بازداشت حسن عباسی نوشت «حسن جان٬ کیست که نداند چوب چه چیزی را می خوری؟ صورت مسئله مثل برجام لعنتی چقدر مضحک و مسخره است. همیشه هم دوستان نادانی هستند که نردبان دشمن می‌شوند، نه زمان را تشخیص می‌دهند و نه مکان را و در پازل دشمن بازی می‌کنند. قصه‌ای قدیمی.»
وی ادامه داده «در اثر بی بصیرتی خواص مثل بازی مار و پله گزیده شدیم و ۱۲ سال به عقب برگشتیم. به دوران اصلاحات آمریکایی کذایی.»

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

چهره‌ی مچاله‌شده از گریه و لابه‌ی بسیارِ او، بِرندی شده بود. بر بالای هر منبری که می‌رفت، در جمعِ هر جماعتی که می‌رفت؛ اشک‌اش دمِ مشکش بود. چشمِ جوانان مؤمن و انقلابی را خوب گرفته

ادامه »

سالها پیش که رهبر جمهوری اسلامی در بزنگاه انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ جنجال سند آموزشی ۲۰۳۰ را به‌پا کرد در مطلبی با عنوان «اصولگرایان

ادامه »

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی

ادامه »