۴ نفر در پرونده بانک ملت بازداشت شدند

زیتون– غلامحسین محسنی اژه‌ای در نود و نهمین نشست خبری خود با اهالی رسانه در مورد مسئله دریافت حقوق های چند ده میلیونی گفت که مساله فقط منحصر به دریافت حقوق نیست یعنی کسانی حقوق غیر متعارف و پاداش‌های آخر سال را گرفته‌اند و از چند جا دریافتی داشتند و وام‌های کلان با نرخ پایین یک درصدی گرفته‌اند.
به گفته سخنگوی قوه قضائیه در پرونده بانک ملت چهار نفر بازداشت شده، چند نفر تحت تعقیب هستند که برخی از آن‌ها در ایران و برخی هم در خارج از کشور هستند. این پرونده در مرحله تحقیقات اولیه است. اگرچه این پرونده مربوط به مسائل مالی است اما منحصر به مسائل دریافت مالی غیرمتعارف نیست. 1446987424503_HEMMAT KHAHI-12
او در پاسخ به سوال ایسنا درباره جزئیات بیشتر فساد در بانک ملت، توضیح داد با توجه به مسائلی که برخی از متهمین پرونده از چند سال پیش درگیر آن بودند، به نظر می‌رسد این فساد سازمان یافته بوده و فردی نیست. اژه ای در این رابطه افزود این جرم از جمله جرایم سازمان‌یافته، شبکه‌ای و مرکب است و با برخی عناصر ذی‌نفوذ هم مرتبط بوده است.
سخنگوی قوه قضاییه همچنین از محکومیت سیزده قاضی در چهار ماه اول سال خبر داد و گفت که پس از قطعی شدن حکم ، اسم و مشخصات این افراد اعلام خواهد شد.
معاون اول قوه قضاییه در رابطه با پرونده دادستان سابق، سعید مرتضوی نیز توضیح داد که این پرونده با پیگیری‌ها رفع نقص شده است و از دادسرا به دادگاه بازگشت داده شده و در تاریخ ۱۴ /۶ /۹۵ وقت رسیدگی دادگاه تعیین شده است.
غلامحسین محسنی اژه ای در رابطه با پرونده حمله به سفارت عربستان نیز گفت که «خیلی‌ها می‌گویند چرا این افراد محاکمه می‌شوند؟» معاون اول قوه قضاییه در پاسخ به این افراد گفت «اگر افرادی بخواهند خودسرانه اقداماتی کنند مسوولین قضایی عکس‌العمل نشان می‌دهند. این افراد که اقداماتی کردند همه با یک انگیزه نبودند. بعضی خشمی به عربستان و جریان منا داشتند؛ اگرچه این‌ها سبب نیست ولی سبب تخفیف می‌شود. در قانون مجازات اسلامی مواردی مبنی بر تخفیف جرم قید شده و قاضی می‌تواند تشخیص دهد و تخفیفاتی را در نظر گیرد. ماده ۳۷ و ۳۸ قانون مجازات اسلامی در این ارتباط است.»
او همچنین تائید کرد که یک شهروند با تابعیت دوگانه ایرانی و آمریکایی در گرگان بازداشت شده‌است. اژه‌ای گفت که از اتهام وارد شده به این شهروند دو تابعیتی «اطلاعی ندارد.» معاون اول قوه قضاییه در عین حال افزود که با وجود بازداشت در گرگان، پرونده به تهران انتقال پیدا می‌کند و در پایتخت بررسی می‌شود.

 

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ رویکرد بینامرزی، میان گفتمان‌های مختلف و متضاد ایرانی، نوعی سازش و

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در بازار ارز، قیمت‌ها در

ادامه »

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری

ادامه »