مرگ یک مرد در خوزستان به دلیل گرمازدگی

زیتون- مدیر امور بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی اهواز خبر داد که به دنبال گرمای شدید در چند روز اخیر یک مرد حدود ۴۰ ساله در اثر گرمازدگی در اهواز فوت کرد.
میثم معزی در رابطه با مرگ این مرد به خبرگزاری ایرنا توضیح داد که این فرد یک کارگر ساختمانی بوده و با علائم گرمازدگی شدید، درجه حرارت مرکزی بالا و کاهش سطح هوشیاری توسط تکنسین های اورژانس ۱۱۵ اهواز به بیمارستان منتقل شد اما به علت خونریزی مغزی جان خود را از دست داد. Untitled
به گفته مدیر امور بیمارستانهای اهواز گرمازدگی در موارد شدید می‌تواند باعث مرگ شود که تشخیص اولیه پزشکان خونریزی مغزی ناشی از گرمازدگی بوده اما تشخیص قطعی به عهده پزشکی قانونی است.
او همچنین خبر داد در سه روز آخر هفته گذشته که دمای هوا به شدت افزایش یافته بود پنج نفر دیگر نیز با علائم گرمازدگی به مراکز درمانی مراجعه کردند که برخی آنان پس از انجام اقدامات درمانی ترخیص شدند.
در چند روز گذشته دمای هوا در خوزستان افزایش بی سابقه ای داشت به صورتی که دمای هوا در بستان به ۵۳ درجه سانتیگراد، در اهواز به ۵۱ درجه و آبادان به بیش از ۶۰ درجه رسید.
طبق قوانین ایران درصورت افزایش دما به بیش از ۵۰ درجه آموزش عالی، آموزش و پروش و ادارات دولتی باید تعطیل شوند. اما تاکنون معمولا به دلیل اعمال نشدن این قانون مبادی رسمی دمای هوا در این استان را کمتر از ۵۰ درجه اعلام می کنند.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ رویکرد بینامرزی، میان گفتمان‌های مختلف و متضاد ایرانی، نوعی سازش و

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در بازار ارز، قیمت‌ها در

ادامه »

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری

ادامه »