واکنش مطهری به ارسال پیامک «تهدید» برای فعالان ایرانی

زیتون- نایب رییس مجلس ارسال پیامک «تهدیدآمیز» و «مشکوک» به خبرنگاران و فعالان سیاسی و اجتماعی را موجب «ایجاد نگرانی در اهالی رسانه»های دانست و از وزارت اطلاعات و پلیس فتا خواست که «به سرعت منشاء» این پیامک‌ها را شناسایی و «خاطی یا خاطیان» را به قوه‌ قضاییه معرفی کنند.
«زیتون»  روز پنجشنبه خبر داد که جمعی از فعالان رسانه ای، سیاسی و اجتماعی پیامکی تهدید آمیز مبتنی «آخرین هشدار امنیتی» دریافت کرده اند.
در  متن پیامک آمده بود:Untitled «هرگونه ارتباط و همکاری با عناصر معاند خارج از کشور از طریق ایمیل، پورتال های امن و سایر وسایل ارتباطی عملی مجرمانه و موجب پیگرد قضایی است. ضروری است ارتباطات خود را قطع نمایید. این پیامک به منزله آخرین هشدار امنیتی است.»
علی مطهری در مصاحبه با ایسنا، گفت که هیئت نظارت بر مطبوعات «نهاد متولی رسانه‌ها است و سایر نهادها حق دخالت در این حوزه را ندارند.»
وی اضافه کرد که معنی ندارد که «پیامک‌های تهدیدآمیز» به شکل مشکوک برای اهالی رسانه ارسال شود، بلکه چنین اقداماتی باید به صورت «آشکار از سوی مرجع قانونی مشخص انجام شود.»
علی مطهری همچنین خبر داد که «در صورت لزوم» این موضوع در مجلس پیگیری خواهد شد.
به گزارش زیتون این پیامک از چهار شماره تلفن متفاوت برای فعالین رسانه ای و اجتماعی-سیاسی فرستاده شده بود.برخی از روزنامه نگارانی که این پیامک را دریافت کرده اند، تصمیم دارند امروز (شنبه) با مراجعه به پلیس فتا به دلیل ایجاد ارعاب و تهدید علیه مالکین این چهار خط تلفن شکایت کنند.

 

 

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »