محسنی اژه ای: قوه قضائیه با کنسرتی که با رعایت شرع و قوانین برگزار شود، مشکلی ندارد

زیتون– غلامحسین محسنی اژه‌ای در نشست خبری امروز (یکشنبه) خود خبر داد که  گزارش مقدماتی سازمان بازرسی کل کشور در رابطه با فیش‌های حقوقی غیرمتعارف ظرف این هفته یا هفته آینده ارائه می‌شود.
معاون اول قوه قضاییه در ادامه گفت:« هزینه ۳۰۰ میلیونی اعطای وام به ۵ نفر از اعضای یک صندوق، معادل اعطای وام ازدواج ۱۰ میلیونی به ۱۵۰ نفر است، این خلاف عدل و عدالت اجتماعی است. در این زمینه قدم اول را باید دولت بردارد و اگر نیاز به اصلاح قانون است این امر صورت گیرد.»
اشاره سخنگوی قوه قضاییه به انتشار فیش های حقوقی اعضای صندوق توسعه ملی و حقوق های نجومی اعضای این صندوق است.
او همچنین با بیان اینکه ما مجاز نیستیم دست روی دست بگذاریم تا فحشا، منکر و ابتذال در جامعه رواج پیدا کند، یادآور شد:« از جمله اولویت‌های دستگاه قضا در سال گذشته و سال جاری حساسیت نسبت به اموری است که سلامت جامعه را خدشه دار می‌سازد، اگر چنانچه سایر دستگاه‌ها با هماهنگی قوه قضائیه در این زمینه به وظایف خود عمل کنند ما شاهد نتایج مطلوبتری خواهیم بود؛ اما اگر آن‌ها در این زمینه ورود پیدا نکنند مدعی العموم موظف است از اموری که اشاعه فحشا می‌کند جلوگیری بعمل آورده و ما در اجرای این امر از شماتت دروغگویان مدافع حقوق بشر هراس نداریم.»
وی در پاسخ به سئوالی در رابطه با دستگیری نازنین زاغری در کرمان توضیح داد:« مسئله فردی که نام بردید امنیتی است و چون در کرمان بوده آنجا دستگیر شده و پرونده به تهران منتقل و در تهران رسیدگی می‌شود.» به گفته او این پرونده اکنون در مرحله تحقیقات مقدماتی است.
نازنین زاغری، شهروند ایرانی- بریتانیایی توسط سپاه ثارالله کرمان بازداشت شده؛ روابط عمومی این نهاد نظامی با انشار بیانیه ای اتهام های «تلاش برای براندازی» و «نفوذ» را به او وارد دانست.
معاون اول دستگاه قضا در پاسخ به سئوال دیگری مبنی بر واکنش‌های برخی مسئولان در رابطه با لغو کنسرت‌ها از سوی دادستان در بخش پایانی سخنانش که توسط میزان منتشر شده، گفت:« ما با صدای بلند می‌گوییم اگر چنانچه کنسرتی با رعایت شرع و قوانین انجام شود ما با آن مشکلی نداریم؛ اما اگر اعمال خلاف عفت عمومی و نظم و امنیت عمومی تحت پوشش کنسرت صورت گیرد و گزارش رسمی آن نیز به دست ما برسد و کسی متعهد به جلوگیری نشود، ما تاکید می‌کنیم که چنین چیزی انجام نشود.»

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند که معتقدند جمهوری اسلامی اصلاح ناپذیر است و باید برود. موافقان

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در

ادامه »