سعید مدنی و زندانیان سیاسی هر کجا که باشند به مبارزه خود با استبداد ادامه می‌دهند

‍ ابوالفضل قدیانی

چهاردهم فروردین ماه خبر تبعید دکتر سعید مدنی جامعه‌شناس و پژوهش‌گر اجتماعی، از زندان اوین به زندان دماوند منتشر شد. کار سعید عزیز روشنگری، آگاهی‌بخشی و نشان‌دادن آسیب‌های اجتماعی به مردم و مبارزه با استبداد سیاسی و دینی است. علی خامنه‌ای مستبد قدرت‌پرست و ستمگر ایران و اعوان و انصار سرکوبگرش از آگاهی و گسترش دانشِ عمومیِ مردم دائماً در خوف و هراسند و به همین علّت با مدنی و دیگرانی مانند او دشمنی می‌ورزند و آنان را هدف کینه‌توزی و انتقام‌جویی خود قرار می‌دهند و با تبعیدشان موجب رنج و سختی دوچندان خانواده های گرامی و صبور آنان می‌شوند .

پس از شکست مفتضحانهٔ علی خامنه‌ای در انتخابات نمایشی-فرمایشی یازدهم اسفند ماه ۱۴۰۲ به‌ویژه با مشاهده تحریم گسترده انتخابات از طرف مردم و مشارکت حدود پنج درصدی در تهران و حدود ۲۰ درصدی در کل کشور و عیان شدن زوال مشروعیت خود و نظامش به طور کامل، آتش کینه‌توزی و انتقام‌جویی او و عوامل سرکوبگرش نسبت به منتقدان و معترضان تیزتر شده، دائما مخالفان و معترضان را به زندان می‌برند و زندانیان را در زندان مورد تهاجم قرار می‌دهند تا بلکه آنان را  ساکت کنند اما نتیجه معکوس است. سعید مدنی و سایر زندانیان سیاسی در هر کجا که باشند تحت هر شرایطی به مبارزه خود با استبداد ادامه می‌دهند و اثر گذاری بیشتری هم خواهند داشت‌.

همگان می‌دانند تا نظام سرکوبگر جمهوری اسلامی هست و تا علی خامنه‌ای که اصل اساس حکومتش غیر قانونی، نامشروع و غاصبانه است، به زور سرنیزه بر مردم ایران حکومت می‌کند، این ستمگر ی‌ها ادامه خواهد یافت تا این که مردم جان‌به‌لب‌رسیده با قیام خود او را از اریکه قدرت به زیر کشیده، نظام دل‌خواه خود را که به اعتقاد من همانا نظام جمهوری دمکراتیک سکولار بر مبنای حقوق بشر است، جایگزین نظام فاسد جمهوری اسلامی کنند . امیدوارم که هر چه زودتر خواسته‌های به حق مردم برآورده شود.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

«اگر فقیه نصیحت کند که عشق مباش پیاله ای بدهش گو دماغ را تر کن» و: «سر بالین فقیهی نومید کوزه‌ای دیدم لبریز سوال/… من قطاری دیدم فقه می‌برد و چه سنگین می‌رفت» به یادگار

ادامه »

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز

ادامه »