نرگس محمدی: پزشک زندان اوین مانع اعزام صدیقه وسمقی به بیمارستان شده‌است

علی‌رغم دستور اعزام اورژانسی پزشکان اوین، زندان اوین مانع اعزام صدیقه وسمقی به بیمارستان شده است.

دکتر صدیقه وسمقی دین پژوه و اسلام شناس و استاد دانشگاه با اتهام “سر نکردن روسری در انظار عمومی” و “رأی ندادن در انتخابات اخیر”، ۲۶ اسفند ماه بازداشت و به بند زنان اوین منتقل شده‌است.
صدیقه وسمقی به دلیل هجوم وحشیانه به منزلش که دچار اضطراب شدید شده بود و علی‌رغم اینکه پیش از بازداشت از وضعیت جسمی مناسبی برخوردار بود، از ۲۸ اسفند دچار حمله‌های عصبی، فشار و سوزش در ناحیه‌ی سینه، لرزش دست و پا، تنگی نفس و نوسان شدید فشار خون شده‌است.
متأسفانه ایشان به دلیل ضعف شدید بینایی در فشار مضاعف و غیرقابل تحملی هستند و بدو ورود به زندان، پزشکان زندان طی نامه‌ای عدم تحمل حبس وی را به مقامات قضایی اعلام کرده‌اند.
ایشان ۳ بار در شبهای متوالی، نیمه‌شب ساعت ۲ و ۳ و ۶ صبح با حمله‌ی عصبی روی سینه و سوزش در این ناحیه و بالا بودن فشار خون به بهداری اعزام شده‌اند و ۴ بار پزشک به داخل بند آمده‌است.
امروز ۱۴ فروردین به دلیل سوزش شدید در قفسه سینه و بالا بودن فشار خون و لرزش شدید پا و بدن ایشان به بهداری برده شدند. پس از معاینه ۲ پزشک بهداری زندان، دستور اعزام فوری و اورژانسی ایشان صادر شد و پس از ۴ ساعت اتلاف وقت نهایتأ ً اعلام شد مقام قضایی زندان مانع و مخالف اعزام ایشان به بیمارستان هستند.
خانم وسمقی با وضعیت غیرعادی و نگران‌کننده به بند بازگشته‌اند.
وجدان و انسانیت حکم می‌کند ایشان با این وضعیت جسمی و ضعف شدید بینایی و حملات مکرر در ناحیه سینه حداقل اجازه مداوا در بیمارستان را داشته باشند.

سر نکردن روسری و مخالفت علنی و قاطع و مستدل این اسلام شناس مشهور ، دلیل حبس ظالمانه او شده است. اما متاسفانه سیاست سرکوبگرانه و بی رحمانه نهادهای امنیتی – قضایی، موجب محرومیت او از درمان و رسیدگی پزشکی نیز شده است.
ضمن اعلام نگرانی از وضعیت‌نگران‌کننده صدیقه وسمقی نسبت به تداوم سرکوب هولناک و مرگ بار حکومت علیه زنان ایران معترض هستم.
از مجامع حقوق بشری جهانی میخواهم با قاطعیت مانع سیاست غیرانسانی” یا مرگ یا حجاب اجباری” توسط حکومت استبدادی دینی شوند.
نرگس محمدی

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

«اگر فقیه نصیحت کند که عشق مباش پیاله ای بدهش گو دماغ را تر کن» و: «سر بالین فقیهی نومید کوزه‌ای دیدم لبریز سوال/… من قطاری دیدم فقه می‌برد و چه سنگین می‌رفت» به یادگار

ادامه »

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز

ادامه »