وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی آمریکا را تهدید کرد

زیتون – وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی آمریکا را تهدید کرد که در صورت ادامه «نسل‌کشی» در غزه، خود «از این آتش در امان نخواهند ماند».

حسین امیرعبداللهیان پنج‌شنبه، چهارم آبان، در جریان نشست فوق‌العاده مجمع عمومی سازمان ملل متحد افزود:«آنجا خانه ماست، غرب آسیا منطقه ماست. در امنیت خانه با هیچ طرفی تعارف نداریم.»

وی همچنین ایالات متحده را متهم به مدیریت جنگ حماس و اسرائیل کرده و نسبت به «پیامدهای غیرقابل کنترل حمایت‌های نامحدود مالی، تسلیحاتی و عملیاتی کاخ سفید از رژیم تل آویو قویا» هشدار داد.

وزیر امور خارجه در مقر سازمان ملل در نیویورک با دفاع از حمله هفتم اکتبر حماس، این اقدام را از نظر حقوق بین‌الملل کاملاً مشروع دانسته و تاکید کرد «انتساب هر عنوان دیگری به آن مطلقاً غیرقانونی و غیرقابل قبول است».

او در توضیح افزود:«طبق حقوق بین‌الملل، مقاومت در برابر تجاوز و اشغال از جمله به روش مسلحانه، حقِ ذاتی و مشروع ملت فلسطین است و برای اعمال آن نیز نیاز به کسب مجوز یا دستور هیچ کشور و نهادی ندارد.»

امیرعبداللهیان در ادامه قائل شدن حق «دفاع مشروع» برای اسرائیل را «یک شوخی به غایت مضحک» خواند و گفت:«مسلماً نمی‌توان جای قاتل و قربانی را با سوء استفاده از برخی عبارات مشروع عوض کرد.»

وی در پایان، آمادگی جمهوری اسلامی را برای ایفای نقشی جدی‌تر در حل «این موضوع مهم انسانی» اعلام کرده و آزادی ۶۰۰۰ زندانی فلسطینی از سوی اسرائیل را ضروری دانست.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

«اگر فقیه نصیحت کند که عشق مباش پیاله ای بدهش گو دماغ را تر کن» و: «سر بالین فقیهی نومید کوزه‌ای دیدم لبریز سوال/… من قطاری دیدم فقه می‌برد و چه سنگین می‌رفت» به یادگار

ادامه »

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز

ادامه »