بازداشت ۲۴ کارگر شهرداری اهواز

زیتون– ۲۴ نفر  از کارگران پیمانکاری شهرداری منطقه ۴ اهواز که روز گذشته در اعتراض معوقات مزدی خود تجمع کرده بودند، بازداشت شدند.

به گفته کارگران این تجمع از ساعت ۸ صبح روز گذشته مقابل ساختمان شهرداری منطقه ۴ اهواز برگزار شده بود که ساعت ۹ صبح، ۲۴ نفر از کارگران توسط عوامل انتظامی بازداشت شدند.
ایلنا خبر داد که از قرارمعلوم شب گذشته را این کارگران همچنان در بازداشت سپری کرده و امروز قرار است برای تشکیل پرونده قضایی به دادگاه منتقل شوند.
این کارگران که تعداد آنها حدود ۷۰ نفر است، از ابتدای سال جاری دستمزد دریافت نکرده‌اند و همین مسئله باعث برپایی تجمع اعتراضی بوده است.
آقایار حسینی، دبیر خانه کارگر خوزستان در این رابطه گفت که این وضعیت محصول عدم نظارت مسئولان قانونی و اهمال در انجام مسئولیت‌‌هاست.
دبیر خانه کارگر خوزستان با بیان این که کارگران پیمانکاری شهرداری منطقه ۴ اهواز زیر حداقل بگیر هستند و حتی روزهای تعطیل هم کار می‌کنند گفت:« این کارگران که دو ماه دستمزد آنها پرداخت نشده، چاره ای غیر از تجمع نداشتند که متاسفانه کارفرما به جای پاسخگویی به مطالبات این کارگران، از عوامل انتظامی و قضایی به عنوان ابزاری برای مقابله با خواسته این کارگران استفاده کرد.»
وی در تشریح این مطلب توضیح داد:« نابسامانی اوضاع شغلی و معیشتی کارگران شهرداری اهواز به حدی رسیده است  که هر هفته شاهد تجمعات کارگران هستیم. برای نمونه در دو هفته گذشته کارگران مناطق مختلف شهرداری اهواز چهار تجمع صنفی برگزار کردند. چرا باید کارگران شهرداری به خصوص کارگران پیمانکاری که از نظر مالی ضعیف ترین قشر جامعه هستند با چنین وضعیتی دست و پنجه نرم کنند.»

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند که معتقدند جمهوری اسلامی اصلاح ناپذیر است و باید برود. موافقان

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در

ادامه »