حمایت جمعی از فعالان سیاسی و مدنی از همگرایی‌ها و همگامی‌های جمهوری‌خواهان

زیتون- جمعی از فعالان سیاسی و مدنی با صدور بیانیه‌ای از «هم‌گرایی‌ها و همگامی‌های جمهوری‌خواهان» حمایت کردند.

امضاء‌کنندگان با اشاره به «سیر همگرایی ها از جمله تشکیل همگامی برای جمهوری سکولار دموکرات در ایران، سمینار گفتگو برای نجات ایران، بیانیه ۴۲۰ کنشگر جمهوری‌‌خواه» تدوین «منشورهای گوناگونی را  که «به صورت جمعی، به خصوص از داخل کشور، منتشر می شود،  گامی مثبت جهت گفتگوی انتقادی و تعامل برای همسویی‌های بیشتر»  خوانده‌اند.

متن این بیانیه که برای انتشار در اختیار زیتون قرار گرفته در ادامه می‌آید.

یکی از پیامدهای جنبش تاریخ‌ساز «زن، زندگی، آزادی» فرارویاندن خواست اکثریت ملت ایران برای گذار از جمهوری اسلامی و استقرار دموکراسی، به یک وظیفه مبرم پیش رو برای طیف وسیعی از فعالان سیاسی و مدنی در تعیین راهبردهای فردی و جمعی بوده است.

در همین راستا بخش وسیع و متنوعی از جمهوری خواهان با تاکید بر این خواست ملی و ضرورت جدایی دین و دولت، تکیه بر جنبش های اجتماعی برای گذار از جمهوری اسلامی، گذار مسالمت آمیز و تاحداکثر ممکن کم هزینه، گامی به جلو برداشتند و به روند همگرایی و همبستگی شتاب بیشتری بخشیدند.

در این مدت منشورهای مختلفی در خارج و داخل کشور، به خصوص از سوی نهادهای مدنی و صنفی، منتشر شد که به شفاف سازی بیشتر عرصه سیاست در ایران انجامید.

ما جمعی از جمهوری خواهان، با تعلقات هویتی و سیاسی گوناگون، از سیر همگرایی ها از جمله تشکیل همگامی برای جمهوری سکولار دموکرات در ایران، سمینار گفتگو برای نجات ایران، بیانیه ۴۲۰ کنشگر جمهوری‌‌خواه حمایت می کنیم و هر گونه برآمد و دعوت به گسترش همکاری و ائتلاف نیروهای جمهوری‌خواه را بسیار مثبت می‌دانیم. همچنین تدوین منشورهای گوناگونی که به صورت جمعی، به خصوص از داخل کشور، منتشر می شود را گامی مثبت جهت گفتگوی انتقادی و تعامل برای همسویی‌های بیشترارزیابی می‌کنیم.

ما تشکیل بلوک های سیاسی شفاف و همسو را ضرورت این مرحله مبارزات ملت ایران برای گذار از استبداد دینی و بسترسازی برا ی یک ایران رنگین کمانی و دموکراتیک، فارغ از تبعیض و رو به توسعه همه جانبه و انسانی، می‌دانیم.
اینک ما نیازمند همبستگی حداکثری روی توافقات حداقلی هستیم. توافقاتی که هم جنبه سلبی و هم ایجابی داشته باشد.
بلوک های سیاسی مختلف در جنبش دموکراتیک مردم ایران، که خواست نان و آزادی را به هم پیوند بزند، می توانند در افق آینده برای مصالح بزرگی هم چون نجات کشور و مردم ایران، گفتگو، تعامل و هم سویی عملی داشته باشند.
اسامی
احمد پورمندی
احمد علوی
اسماعیل آزادی
اصغر ممبینی
بهروز بیات
بهروز خلیق
بهناز کیانی
پرویز مختاری
توران همتی
حسن نائب هاشم
حسن یوسفی اشکوری
حمید آصفی
رضا شیرازی
رضا علیجانی
رضا قرشی
رضا کاظمی
رضا کیانی
رضا مسموعی
زهرا قضات
سهیل رضوانی
شعله زمینی
عبدالعلی بازرگان
عبدالمجید الهامی
علی اکبر موسوی (خوئینی)
علی صمد
علی کلائی
علیرضا بهتوئی
مجید عبدالرحیم پور
محسن یلفانی
محمد اولیائی فرد
مریم تنگستانی
مریم سطوت
معصومه شاپوری
منصور فرهنگ
منصوره شجاعی
مهدی امینی
مهدی فتاپور
مهدی ممکن
مهدی نوربخش
مهرداد درویش پور
نقی حقیقت
ویدا فرهودی
هادی زمانی
هاشم باروتی
هژیر عطاری
یونس رستمی

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »