دفاع جمهوری اسلامی از عملکرد خود در مواجهه با مسمومیت‌ دانش‌آموزان در نامه‌ای به سازمان ملل 

زیتون – دفتر نمایندگی جمهوری اسلامی در مقر سازمان ملل در ژنو در گزارشی ۶ صفحه‌ای به شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد از عملکرد خود در مواجهه با مسمومیت‌های زنجیره‌ای دانش‌آموزان دفاع کرد.

متن این نامه که بیست و دوم اسفند به دفاتر نمایندگی دیگر کشورهای عضو سازمان ملل و همچنین بخش‌های مختلف این نهاد ارسال شده مشابه بیانیه روز شنبه وزارت کشور درباره این سری حوادث است.

این نامه علت مسمومیت‌ها را استنشاق گاز سمی دانسته و ادعا کرده که بیش‌تر مراجعان به مراکز درمانی تحت تاثیر جو روانی اتفاقات قرار گرفته و کمتر از ۱۰ درصد دانش آموزان با استنشاق این مواد تحرک شده‌اند. این گزارش همچنین ادعا کرده که این مسمومیت‌ها «با شستن از بین می‌روند.»

این نامه همچنین به دستگیری افرادی در پنج استان اشاره کرده و اعلام کرده تحقیقات در این زمینه کماکان ادامه دارد.

نمایندگی جمهوری اسلامی در سازمان ملل در پایان این نامه فهرستی از آمارهای رسمی از پیشرفت‌های زنان در جمهوری اسلامی نسبت به دوران پهلوی ارائه کرده.

این نمایندگی همچنین ضمیمه‌ای ۵۰ صفحه‌ای در دفاع از وضعیت زنان در جمهوری اسلامی و جزوه‌های جداگانه‌ای در مورد «تبعیض و خشونت» علیه زنان در کشورهای غربی به اعضای سازمان ملل ارسال کرده است.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ رویکرد بینامرزی، میان گفتمان‌های مختلف و متضاد ایرانی، نوعی سازش و

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در بازار ارز، قیمت‌ها در

ادامه »

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری

ادامه »