زندانیان سیاسی سابق زن: آزادی واقعی را پس از رهایی خواهرانمان لمس خواهیم کرد 

زیتون – شش تن از کنشگران سیاسی زن که به تازگی از زندان آزاد شده‌اند در بیانیه‌ای خواستار آزادی چهار زن محبوس در زندان‌های جمهوری اسلامی شدند.

ندا ناجی، آمنه زمانی، سپیده سالاروند، لیلا منصور، نازیلا معروفیان و صبا شعردوست امضا‌کنندگان این بیانیه هستند که روز شنبه، بیست و هفتم اسفند، در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد.

آن‌ها از سمانه اصغری، الهه محمدی و نیلوفر حامدی به عنوان «خواهرانمان که در حصار دیوار زندان‌ها با هم نان می‌شکستیم و رویای آزادی می‌بافتیم» نام بردند.

نام سروناز احمدی نیز در این بیانیه ذکر شده است. وی موقتا به قید وثیقه آزاد است.

در این بیانیه آمده که این چهار زن زندانی «از دایره‌ کسانی‌ که پرونده‌شان بسته شده، بیرون مانده‌اند و حبس‌های طولانی‌مدت زندگی شورانگیز آن‌ها را تهدید می‌کند.»

این فعالان سیاسی نوشتند پس از «عفو نمایشی» گروهی از زندانیان، کام آنها «تلخ‌تر» شده زیرا زنان زندانی سیاسی دیگری همچنان در حبس هستند.

آن‌ها تاکید کردند:«ما زمانی آزادی واقعی را لمس خواهیم کرد که خواهران و تمام یاران بی‌صدایمان از بند رها شوند و سایه تهدیدهای امنیتی و رویه‌های غیرقانونی، بیش از این، بر زندگی آن‌ها سنگینی نکند.»

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند که معتقدند جمهوری اسلامی اصلاح ناپذیر است و باید برود. موافقان

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در

ادامه »