بیانیه‌‌ی جمعی از روزنامه‌نگاران، فعالان مدنی و هنرمندان در محکومیت مسمومیت عمدی دختران دانش‌آموز 

زیتون – جمعی از سینماگران، فیلمسازان مستند، روزنامه‌نگاران، فعالان مدنی و اهالی فرهنگ و هنر در بیانیه‌ای «فاجعه» مسمومیت دختران دانش‌آموز را محکوم کرده و خواستار دستگیری و مجازات «عاملان و آمران» این «حمله‌های عمدی» شدند.

امضاکنندگان با اشاره به خشونت حکومت در سرکوب خیزش «زن‌، زندگی، آزادی» نوشتند:«این‌روزها و از پس جنایت‌های خُرد و کلان؛ حمله‌های عمدی و زنجیره‌ای به مدارس دخترانه‌ی کشور، فاجعه جدیدی است که هدفی جز ایجاد رعب و وحشت و بالا بردن هزینه برای بدیهی‌ترین حقوق دختران جامعه ندارد.»

آن‌ها با یادآوری اسیدپاشی‌های زنجیره‌ای سال ۹۳ و سکوت حکومت در برابر حمله به زنان و دخترانی که«تنها جرمشان این بود که زن بودند» افزودند:«سکوت امروز شما ادامه‌ی همان سکوتی است که در قبال خواست شناسایی عاملان و آمران آن فاجعه از سوی نهادهای امنیتی و اطلاعاتی برقرار شد.»

امضاکنندگان این بیانیه که شنبه، سیزدهم اسفند، منتشر شد همچنین گفتند:«یقین داریم که ابعاد و زوایای این حملات وحشیانه‌ی طالبانی بر شما پوشیده نیست؛ همچنان که در فاجعه‌ اسیدپاشی نبود.»

این کنشگران در ادامه تاکید کردند که «جنبش برابری‌خواهی و آزادی‌خواهیِ زن‌، زندگی، آزادی با هیچ حمله و تهدیدی متوقف نمی‌شود» و خطاب به حاکمان جمهوری اسلامی گفتند:«دیگر کسی به افکار طالبانی مجال نمی‌دهد. از اهمال‌کاری دست بردارید و به رسم انسانیت و برای اجرای عدالت به حملات وحشیانه‌‌ی این کوته‌فکران خاتمه دهید.»

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

چهره‌ی مچاله‌شده از گریه و لابه‌ی بسیارِ او، بِرندی شده بود. بر بالای هر منبری که می‌رفت، در جمعِ هر جماعتی که می‌رفت؛ اشک‌اش دمِ مشکش بود. چشمِ جوانان مؤمن و انقلابی را خوب گرفته

ادامه »

سالها پیش که رهبر جمهوری اسلامی در بزنگاه انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ جنجال سند آموزشی ۲۰۳۰ را به‌پا کرد در مطلبی با عنوان «اصولگرایان

ادامه »

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی

ادامه »