دستگیری شبانه یک روحانی مردم را در جوانرود به خیابان آورد؛ ماموران دست همسر سیف‌الله حسینی را شکستند

زیتون-دستگیری شبانه ماموستا سیف‌الله حسینی، امام جماعت مسجد حمزه جوانرود، مردم شهر را نیمه‌شب به خیابان‌ها آورد.

نیمه‌شب ۲۲ آذر، ساعت ۱۲:۱۵ شب، نیروهای امنیتی بدون اطلاع قبلی، با شکستن درب حیاط و درب ورودی منزل سیف‌الله حسینی وارد منزل شده و با توسل به‌زور و ضرب و شتم او را بازداشت کردند.

اعتراض و مقاومت همسر ۶۰ ساله سیف‌الله حسینی نیز با ضرب و شتم شدید مأموران روبرو شده و بر اساس اطلاعات رسیده به‌ «زیتون» منجر به شکسته‌شدن دست چپ و بستری شدن او در بیمارستان شده‌است.

پس از آن‌که خبر دستگیری از طریق بلندگوی مسجد به‌اطلاع مردم جوانرود رسید، جمع کثیری از مردم  شبانه به‌خیابان آمده و با تجمع در برابر فرمانداری این شهر خواستار آزادی او شدند.

 

 

سیف‌الله حسینی از جمله روحانیان نزدیک به طیف مکتب ‌قرآن از شاگران احمد مفتی‌زاده است که به‌همراه تعدادی دیگر از روحانیان اهل سنت در خطبه‌ها و سخنان خود همراهی کرده .

او پیش‌تر چند بار بازداشت و سالها زندانی  و دو بار تبعید شده است.

جوانرود از جمله شهرهای کردنشین در استان کرمانشاه است که در جریان اعتراضات اخیر با شدیدترین سرکوب‌ها روبرو شده است.

 در تظاهرات یکشنبه ۲۹ آبان، عرفان کاکایی، دبیر ورزش ۵۰ ساله و بهالدین ویسی، نوجوان شانزده ساله  با شلیک مستقیم ماموران جان خود را از دست دادند و تعدادی نیز مجروح شدند.

حضور اعتراضی هزاران نفر در مراسم خاک‌سپاری این دو نفر نیز با سرکوب شدید سپاه و نیروهای امنیتی همراه بود و منجر به کشته شدن ۵ نفر دیگر به نام‌های جوهر فتاحی، جمالاعظمی، تحسین میری،اسماعیل گل عنبر، مسعود تیموری و مجروح شدن نزدیک به ۱۰۰ نفر شد.

در این روز نیروهای سپاه پاسداران در برخی از نقاط این شهر با تجهیزات نیمه سنگین از جمله دوشکا مردم را هدف قرار داده‌ و پرواز پهپاد‌ها بر فراز شهر گزارش شد. سردار آسیابانی، جانشین فرمانده قرارگاه منطقه‌ای نجف اشرف، رأسا فرماندهی این عملیات را برعهده داشته است. 

اخبار رسیده به‌زیتون حاکی است که در هفته‌های گذشته فضای سنگین امنیتی در شهر حکم‌فرما بوده و ده‌ها نفر احضار و بازداشت شده‌اند.

در ورودی‌های شهر جوانرود مأموران مستقر شده و هرگونه ورود و خروج مردم به شهر کنترل می‌شود. این محدودیت‌ها فشار شدید اقتصادی را بر مردم جوانرود و کسبه این شهر که  عمده ‌درآمد خود را از بازارچه مرزی دارند، اعمال کرده و این بازارچه عملا به تعطیلی کشیده شده و مردم شهر از «محاصره اقتصادی» شهر می‌گویند.

 

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

چهره‌ی مچاله‌شده از گریه و لابه‌ی بسیارِ او، بِرندی شده بود. بر بالای هر منبری که می‌رفت، در جمعِ هر جماعتی که می‌رفت؛ اشک‌اش دمِ مشکش بود. چشمِ جوانان مؤمن و انقلابی را خوب گرفته

ادامه »

سالها پیش که رهبر جمهوری اسلامی در بزنگاه انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ جنجال سند آموزشی ۲۰۳۰ را به‌پا کرد در مطلبی با عنوان «اصولگرایان

ادامه »

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی

ادامه »