بولتن‌سازی برای بولتن‌نویس؛ اخبار ضد و نقیض حکومت درباره هک خبرگزاری فارس

زیتون-سخنگوی قوه قضاییه با ابراز تاسف از هک خبرگزاری فارس، از بازداشت فردی در رابطه با بولتن‌های سری لو رفته خبر داد.

مسعود ستایشی سه‌شنبه، چهاردهم آذر با بیان این مطلب که ارتباط این بولتن‌های محرمانه با خبرگزاری فارس تایید نشده، گفت:«اما یکی از افراد شاخص این رسانه اقداماتی را در این رسانه صورت داده و اخبار و اطلاعاتی را بدون صحت‌سنجی و استعلام لازم از مبادی جمع‌آوری کرده و اینها مورد تعرض واقع شده است.»

سخنگوی قوه قضاییه در ادامه ارتباط بولتن‌های هک شده با «مجموعه ارزشی و خدمت‌گزار» سپاه را نیز نفی کرد.

پیشتر رسانه‌ها از بازداشت عباس درویش توانگر، قائم‌مقام خبرگزاری فارس، خبر داده بودند.

به گفته گروه هکری «بلک‌ریواردز» درویش توانگر مسئول تهیه و ارسال این جزوه‌های خبری به دفتر حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران، بوده است.

«بلک‌ریواردز» پس از هک سامانه خبرگزاری فارس در چهارم آذر به ده‌ها بولتن محرمانه دست یافت که حاوی گزارش‌هایی از اتفاقات درون ایران هستند.

دوشنبه شب صداوسیما در گزارشی تهیه‌کننده این بولتن‌ها را «ع.ت» اعلام کرد. در این گزارش، آمنه سادات ذبیح‌پور، مجری و تهیه‌کننده تلویزیون مدعی شد:«[درویش توانگر] قبلا هم دست به جعل اخبار و بولتن‌سازی زده و به علت اشتباهات زیادش مورد تذکر قرار گرفته و هم اکنون در بازداشت است.»

در واکنش به پخش این گزارش ‌‏ علی‌اکبر غلامی، از مدیران خبرگزاری فارس، در توئیتر این گزارش را دروغ و خانم ذبیح‌پور را دروغگو خواند و نوشت:«با توجه به شناختی که از حاج عباس توانگر دارم، حتما وظیفه شرعی دفاع از ایشان برگردنم است و با وجود انتقاداتی که به ایشان در حوزه خبر دارم و داشتم، گزارش صدا و سیما را دروغ می‌دانم و به ذبیحی پور و هرکسی که به او گفته این گزارش را کار کند، دروغگو می‌گویم.»

عباس درویش توانگر، معاون پیشین خبرگزاری تسنیم، در گذشته مسئول تهیه بولتن‌های خبری برای شورای سیاست‌گذاری امامان جمعه نیز بوده است.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

چرا پرداختن به جنبش های اجتماعی زنان  از منظر اقتصادی اهمیت دارد؟ چون توسعه جنبش های اجتماعی زنان مسئله اساسی توسعه پایدار و موزون است و این امر دغدغه کل جامعه است. طرح مسائل زنان

ادامه »

مهدی نصیری چندی قبل در مصاحبه با برنامه شصت دقیقه بی‌بی‌سی فارسی گفت: «اپوزیسیون ایران اگر می‌خواهد موفق شود باید شکاف بین شاهزاده (پهلوی)

ادامه »

شورش‌ها، انقلاب‌ها و جنگ‌ها همواره پدیده‌هایی بوده‌اند که در بستر آنها، جنایاتی علیه یک طرف یا هر دو طرف روی

ادامه »