زنان زندانی در اوین: بند ۲۰۹ مانند شکنجه‌گاه است 

زیتون – آتنا دائمی، فعال مدنی و زندانی سیاسی سابق، در رشته توییتی درباره وضعیت اسفناک زنان در بازداشتگاه وزارت اطلاعات در زندان اوین گزارش داد.

تعدادی از زندانیان پس از آزادی در گفتگو با خانم دائمی وضعیت بند ۲۰۹ را به «شکنجه‌گاه» تشبیه کرده‌اند.

بر اساس این گزارش به دلیل جمعیت زیاد بازداشتی ها، هفت الی هشت نفر در سلول‌های ده متری بدون تهویه نگهداری می‌شوند. در نتیجه فضای کافی برای راه رفتن در سلول یا حتی دراز کردن پا وجود ندارد.

زندانیان به دلیل تعداد زیاد زندانیان قادر به استفاده کردن از سرویس بهداشتی داخل سلول نیستند. سرویس‌های بهداشتی عمومی هم بسیار کثیف و آلوده هستند و اکثر زندانیان به بیماریهای عفونی و قارچ مبتلا شده اند. این در حالی است که به زندانیان تنها دوبار در هفته اجازه استفاده از حمام را می‌دهند.

به نوشته خانم دائمی، برخلاف مقررات زندانیان بازداشتگاه ۲۰۹ تنها دوبار در هفته و هر بار ده دقیقه می توانند به هواخوری بروند.

از طرفی زندانیان پس از اتمام مراحل بازجویی و تحویل دفاع آخر در شعبه بازپرسی کماکان تحت بازجویی قرار می‌گیرند.

این فعال حقوق بشر هدف از این «جنایات و شکنجه ها» را ایجاد رعب و وحشت می‌داند و می‌نویسد:«ترس و سکوت ما موجب بقای حکومتی خواهد شد که از ابتدای به قدرت رسیدن مرتکب این جنایات شده و حالا برای سرکوب انقلاب و ایجاد هراس و برای بقای خود عیان تر و وحشیانه تر جنایت میکند.»

در پایان آتنا دائمی با ابراز نگرانی از وضعیت زندانی‌ها می‌نویسد:«نباید بدانیم تنها راه نجات آنها در خیابان، اعتصاب و سرنگونی ج.ا است. »

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »