کارشناسان سازمان ملل به مقامات ایران: مجازات اعدام را در سرکوب اعتراضات متوقف کنید 

زیتون– ۱۲ کارشناس حقوق بشر سازمان ملل متحد، امروز،‌ جمعه بیستم آبان ماه با صدور بیانیه‌ای از مقامات ایران خواستند که از استفاده از مجازات اعدام در سرکوب اعتراضات سراسری ایران دست بردارند.

آنها همچنین خواهان آزادی فوری معترضینی شدند که خودسرانه زندانی شده‌اند و از مقامات جمهوری اسلامی خواستند که به معترضین اتهام‌هایی را که بر اساس قوانین ایران می‌تواند منجر به صدور حکم اعدام شود، وارد نکنند.

این در حالی است که دستگاه قضایی ایران محاکمه‌ی شماری از بازداشت‌شدگان اعتراضات سراسری را آغاز و به چند تن از آنها اتهام محاربه و فساد فی‌الارض وارد کرده است؛ اتهاماتی که طبق قوانین ایران مجازات‌شان اعدام است.

اخیرا ۲۲۷ تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز با صدور بیانیه‌ای خواهان صدور حکم محاربه برای چند تن از معترضین و اعدام فوری آنها شده بودند که این بیانیه با انتقادهای بسیار مواجه شد.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند که معتقدند جمهوری اسلامی اصلاح ناپذیر است و باید برود. موافقان

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در

ادامه »