یک مقام سابق پزشکی قانونی ایران: «تنها چیزی که در گزارش نیست علت مرگ مهسا امینی است» 

سازمان پزشکی قانونی جمهوری اسلامی ادعاهای نهاد‌های امنیتی درباره جان باختن مهسا امینی را تکرار کرده و گفته است ضربه‌ای به سر و اعضای حیاتی او وارد نشده است. این گزارش، علت مرگ خانم امینی را به یک عمل تومور مغزی در کودکی و بیماری زمینه‌ای نسبت داده. این در حالی است که خانواده امینی و وکیل آنها بارها از اساس این ادعاها را رد کرده‌اند.

محمد صالح نیکبخت، از وکلای پرونده مهسا امینی در واکنش به گزارش سازمان پزشکی قانونی ایران به بی بی سی فارسی گفت که ادعای این سازمان بی اساس است.

سازمان پزشکی قانونی ایران،‌ ۲۱ روز پس از مرگ مهسا (ژینا) امینی، دختر کرد ۲۲ ساله ایرانی که در زمان بازداشت توسط گشت ارشاد اتفاق افتاد،‌ می‌گوید که مرگ او در اثر «اصابت ضربه به سر و اعضا و عناصر حیاتی بدن نبوده است.»
در بیانیه پزشکی قانونی ایران که خبرگزاری ایرنا آن را روز جمعه ۱۵ مهر منتشر کرده است آمده: « با استناد به مدارک پزشکی بیمارستانی، بررسی سی. تی اسکن مغز و ریه، نتایج معاینه ظاهری جسد و کالبدگشایی، آزمایشات آسیب شناسی، فوت نامبرده ناشی از اصابت ضربه به سر و اعضا و عناصر حیاتی بدن نبوده است.»
این گزارش در حالی منتشر شده است که خانواده مهسا امینی و وکلای او پیشتر در بیانیه‌ای از دادسرای جنایی استان تهران «مصرانه» خواسته بودند که بررسی پرونده مرگ مهسا امینی با حضور ۵ پزشک متخصص مغز و اعصاب و همچنین یک متخصص قلب و یک روانپزشک انجام شود.
در بیانیه خانواده مهسا امینی که پیشتر منتشر شده از پزشکان سرشناس متخصص مغز و اعصاب در ایران از جمله «دکتر سیدعلی طباطبایی، دکتر کاظم عباسیون، دکتر هوشنگ معین، دکتر علی مشکینی، دکتر موسی تقی‌پور، دکتر محمد فرجی‌راد، دکتر خسرو پارسا، دکتر بابک زمانی، دکتر غلامرضا بهادرخان و دکتر رضا باقری» به همراه «دکتر سیف‌الله عبدی متخصص قلب و دکتر محمد صنعتی روانپزشک» برای حضور در این کمیسیون نام برده شده است.
محمد صالح نیکبخت یکی از وکلای خانواده مهسا امینی در گفتگو با بی‌بی‌سی فارسی هم با اشاره به این خواسته خانواده، گزارش پزشکی قانونی را رد کرد.
او گفت که این ادعای پزشکی قانونی که مرگ مهسا امینی ناشی از عمل جراحی غده ایست که قبلا صورت گرفته از پایه بی‌اساس است، چون هم پزشکی که پزشک معالج او بوده این ادعا را رد کرده است و هم پزشکان متخصص مغز و اعصاب.

*بی‌بی‌سی فارسی

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند که معتقدند جمهوری اسلامی اصلاح ناپذیر است و باید برود. موافقان

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در

ادامه »