سخنگوی وزارت علوم ایران: برخی استادان دانشگاه‌ها علنا می‌گویند کلاس تشکیل نمی‌دهیم 

در حالیکه اخباری از غیر خضوری شدن موقت یا دائم دانشگاه‌های ایران منتشر می‌شود سخنگوی وزارت علوم ایران گفت تصمیم این وزارت خانه «به حضوری بودن است مگر اینکه اتفاقی خاص بیفتد و شورای تامین استان نظر دیگری داشته باشد.»

او البته پذیرفت که برخی استادان دانشگاه‌ها «علنا می‌گویند کلاس تشکیل نمی‌دهیم.»

علی شمسی پور درباره اعتراض‌های دیروز دانشگاه شریف گفت: «تعداد دانشجویان در تجمع روز گذشته چیزی حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ نفر بود اما شعارهای رادیکالی در این تجمع داده شد که نشان می‌داد مسئله از جای دیگری مدیریت می‌شود.»

او همچنین گفت پارکینگ دانشگاه شریف یک پارکینگ عمومی است و نمی‌توان هر کس را که در آنجاست دانشجو دانست.

به گفته سخنگوی وزارت علوم، «بخش عمده‌ای از بازداشتی‌های دانشگاه‌ها در خارج از دانشگاه‌ها و حتی در استانی خارج از محل سکونت بوده است. داخل دانشگاه بازداشتی نبوده و نیست‌.»

آقای شمسی‌پور گفت با وجود «فراخوان‌هایی برای تحصن و تجمع که از آن طرف مرزها خط می‌دادند»، تجمعات دانشگاه‌ها بیشتر از ۲۰۰ یا ۳۰۰ نفر نبوده و تعداد تجمعات دانشگاه‌ها در روز یکشنبه نسبت به شنبه کمتر شد.»

*بی‌بی‌سی

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند که معتقدند جمهوری اسلامی اصلاح ناپذیر است و باید برود. موافقان

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در

ادامه »