نام نوید کرمانی در میان کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری آلمان

زیتون– یک روز پس از آنکه یوآخیم گائوک رئیس جمهور آلمان اعلام کرد که برای دور بعدی کاندید ریاست جمهوری نخواهد شد، رسانه های آلمانی به گمانه زنی در خصوص کاندیداهای ریاست جمهوری پرداختند.

نوید-کرمانینام نوید کرمانی، نویسنده ایرانی تبار، در میان نام های مطرح شده نیز به چشم می خورد.

در نظر سنجی منتشر شده در سایت روزنامه «دی ولت»، نوید کرمانی تا کنون با ۱۷ درصد در جایگاه سوم قرار دارد، گرچه به خاطر جایگاه غیر حزبی او بعید است از شانس نهایی برای قرارگرفتن در جایگاه ریاست جمهوری آلمان برخوردار باشد.

نوید کرمانی متولد شهر زیگن آلمان، فرزند پدر و مادری اصفهانی است و در یک خانواده فرهنگی بزرگ شده است. او  در سال ۲۰۱۵ جایزه صلح ناشران آلمان را از آن خود کرد. سخنرانی او در پارلمان آلمان به مناسبت ۶۵ سالگی تدوین قانون اساسی در رسانه های آلمانی انعکاس وسیعی یافت.

با توجه به سابقه فعالیت های نوید کرمانی، انتشار نام او  به عنوان کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری می تواند نشان از اراده های رسانه ها برای ورود آلمان به جامعه چند فرهنگی باشد، نامی که در کنار سیاستمداران قدرتمند دیگر آلمان به چشم می خورد: اشتاین مایر وزیر خارجه، نوربرت لامرت رئیس مجلس، فون در لاین وزیر دفاع، وولفگانگ شویبله وزیر امور دارایی و گردا هاسلفلت یکی از روسای حزب سوسیال مسیحی.

نوید کرمانی زیتون

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند که معتقدند جمهوری اسلامی اصلاح ناپذیر است و باید برود. موافقان

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در

ادامه »