واکنش تکراری حکومت به اعتراض‌های مردمی به قتل مهسا امینی: «اغتشاش، تروریستی، التهاب آفرینی»

استاندار تهران: «هسته‌های اولیه تجمعات تهران، با برنامه به دنبال اغتشاش بودند»

در ادامه واکنش‌ها به تجمع معترضان به مرگ مهسا امینی، محسن منصوری استاندار تهران در ساعات پایانی شب گذشته گفت که «عناصر اصلی هسته‌های اولیه تجمعات امشب تهران کاملا سازماندهی شده، آموزش دیده و با برنامه به دنبال ایجاد اغتشاش در تهران بودند.»

پیش از این رسانه‌های نزدیک به دولت و منابع امنیتی از جمله روزنامه ایران و خبرگزاری فارس به شدت به اعتراضات گسترده روز دوشنبه تاخته بودند.

محمد باقر قالیباف رئیس مجلس نیز در خصوص «التهاب آفرینی» در کشور هشدار داده بود.

روزنامه ایران اعتراضات کردستان و تهران را «اغتشاش» خواند: «گروه‌های تروریستی وارد فاز عملیاتی شدند»

روزنامه ایران، ارگان دولت جمهوری اسلامی بخشی از صفحه نخست خود را به اعتراضات شب گذشته در شهرهای مختلف ایران اختصاص داده و آن را «اغتشاش» نامیده و نوشته «افراد و گروه‌های تروریستی وارد فاز عملیاتی اقدامات ضد امنیتی شدند.»

این روزنامه در مطلبی با عنوان «تلاش برای ناامنی‌ کردستان و اغتشاش در تهران» نوشت «در شهر دیواندره در استان کردستان آشوبگران و اغتشاشگران به مقر و خودروهای پلیس حمله کردند».

بنابر گزارش‌ها در دیواندره «دستکم دو نفر» بر اثر شلیک نیروهای پلیس و امنیتی کشته و «۱۰ نفر دیگر» نیز زخمی شدند.

«عصر دیروز برخی افراد که تعدادشان به ۱۰۰۰ نفر می‌رسید در بلوار کشاورز تهران و برخی خیابان‌های اطراف با نیروهای انتظامی درگیر شدند.»

این روزنامه در گزارش خود نوشت « برخی افراد حاضر در تجمعات دانشگاه های تهران، امیرکبیر، علامه طباطبایی و شهید بهشتی شعارهای هنجارشکنانه سردادند.»

این روزنامه همچنین نوشته «درحالی که رئیس جمهور و رئیس قوه قضائیه بر پیگیری دقیق ماجرای فوت مهسا امینی تأکید کردند، روز گذشته برخی افراد و گروه‌های تروریستی وارد فاز عملیاتی اقدامات ضد امنیتی شدند.»

*بی‌بی‌سی فارسی

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند که معتقدند جمهوری اسلامی اصلاح ناپذیر است و باید برود. موافقان

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در

ادامه »