پس از مریوان، تجمع گروهی از فعالان حقوق زنان در سنندج در اعتراض به مرگ ⁧‫شلیر رسولی‬⁩ و نداشتن امنیت زنان در جامعه 

امروز شنبه ۱۹ شهریور، گروهی از فعالان حقوق زنان در سنندج در اعتراض به مرگ ⁧‫شلیر رسولی‬⁩ و نداشتن امنیت زنان در جامعه در مقابل دادگستری این شهر تجمع کردند.

شلیر رسولی ۳۶ ساله که برای فرار از دست فردی که قصد تعرض به وی را داشته بود خود را از پنجره طبقه دوم یک ساختمان به پایین پرت کرده به کُما رفته بود، روز پنج‌شنبه ۱۷ شهریور ۱۴۰۱ (۸ سپتامبر ۲۰۲۲) پس از ۶ روز در یکی از مراکز درمانی سنندج جانباخت.
بر اساس گزارش رسیده به سازمان حقوق بشری هه‌نگاو، شلیر رسولی ساعت ۲ بامداد روز شنبه ۱۲ شهریور ۱۴۰۱ (۳ سپتامبر ۲۰۲۲) توسط (گ.ق)  به بهانه بیماری همسر و درخواست کمک از شلیر به منزل آنها رفته بود. اما پس از آنکه شلیر به طبقه دوم ساختمان آنها می‌رود و می‌فهمد همسر فرد مذکور خانه نیست‌ و قصد تعرض به وی را دارد، خود را از پنجره ساختمان به پایین پرتاب و به کُما رفته بود.
شلیر رسولی اهل روستای چشمیدر از توابع سروآباد و ساکن مریوان است و همسر وی نیز در اقلیم کُردستان مشغول کارگری بوده است. وی مادر دو فرزند نیز بوده است.
(گ.ق)  صبح همان روز توسط نیروهای پلیس بازداشت شده است و اکنون در بازداشت به سر می‌برد.

منابع هه‌نگاو به نقل از ساکنین مریوان گزارش داده‌اند که  (گ.ق)  طی سال‌های اخیر با نهادهای امنیتی جمهوری اسلامی ایران همکاری داشته و بارها به دلیل دزدی، چاقوکشی، دعوا و.. بازداشت و به دلیل رابطه با نهادهای امنیتی پس از مدت کوتاهی آزاد شده است.

روز سه‌شنبه و پنج‌شنبه  ۱۵ و ۱۷ شهریور ماه شماری از فعالین زن مریوان با برگزاری تجمع اعتراضی مقابل دادگاه این شهر نسبت به عدم امنیت‌ زن‌ها در جامعه اعتراض کردند و خواهان ایجاد امنیت برای زنان در جامعه شده بودند.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در بازار ارز، قیمت‌ها در بازار کالا و خدمات هم جهش پیدا می‌کند؟ چنین پدیده‌ای ناشی

ادامه »

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری خوابیده است. دخترِ هشت

ادامه »

در طول دورانی که خامنه‌ای رهبری جمهوری اسلامی را در دست گرفته است ایران رو به ویرانی رفته و جمهوری

ادامه »