مقتدی صدر از تظاهرات‌کنندگان منطقه سبز خواست که بغداد را ترک کنند؛ «امیدوار بودم اعتراضات مسالمت‌آمیز باشد» 

رهبر جریان صدر ضمن عذرخواهی از مردم عراق، از هواداران خود خواست که ظرف یک ساعت به حضور خود در اطراف پارلمان و منطقه حفاظت شده پایتخت این کشور پایان دهند.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از رسانه های خبری عراق، «مقتدی صدر»، رهبر جریان صدر بعد از ظهر امروز (سه شنبه) در یک کنفرانس مطبوعاتی در محل اقامت خود در منطقه «الحنانه» شهر نجف اشرف، به حامیان این جریان دستور داد تا ظرف یک ساعت به طور کامل از محوطه پارلمان این کشور و منطقه سبز شهر بغداد عقب نشینی کنند.

مقتدی صدر ضمن انتقاد شدید از درگیری مسلحانه هواداران جریان صدر با نیروهای امنیتی و گروه های مسلح، تاکید کرد که قاتل و مقتول درگیری های اخیر عراق هر دو در جهنم هستند.

رهبر جریان صدر در ان باره اظهار داشت: صرف نظر از این که دیروز چه کسی فتنه را آغاز کرد، من با سری افکنده راه می روم و از ملت عراق عذرخواهی می کنم که تنها خسارت دیده رویدادهای اخیر است.

صدر در ادامه افزود: آن چه در عراق روی می دهد مرا بسیار ناراحت کرد و امیدوار بودم که اعتراضات مسالمت آمیز باشد، انقلاب مسلحانه زشت و بد است، این انقلاب نیست، من اکنون از انقلاب جریان صدر انتقاد می کنم.

*شفقنا

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند که معتقدند جمهوری اسلامی اصلاح ناپذیر است و باید برود. موافقان

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در

ادامه »