وزیر نفت ایران: ۷۰ دلار قیمت نفت مناسبی است

زیتون- وزیر نفت ایران در بدو ورود به وین گفت ایران خواستار بازگشت نظام سهمیه‌بندی (کوتا) به اوپک بوده و به اعتقاد وی بشکه‌ای ۷۰ دلار قیمت مناسبی برای نفت است.
بیژن زنگنه که شب گذشته به وین پایتخت اتریش و محل برگزاری نشست وزارتی اوپک وارد شد، با تاکید دوباره بر این که ایران برای حمایت از اقدام اوپک در جهت تنظیم بازار آماده است، گفت:« اگر اوپک اقدامی داشته باشد، ما به آن شتاب می‌دهیم، اما به نظر می‌رسد این سازمان تاکنون گام مناسبی بر نداشته است.»
201327030827_dbr-zangeneh-420 زنگنه نیز مانند چند وزیر اوپکی دیگر با در نظر داشتن تحولات قیمت نفت در هفته‌های گذشته معتقد است که بازار نقش خود را مطابق طبیعت خود، به خوبی ایفا می‌کند.
زنگنه همچنین با تأکید بر موضع ایران مبنی بر بازگرداندن نظام سهمیه بندی، توضیح داد:«سقف تولید کلی برای اوپک هیچ سودی برای ما و دیگر اعضای اوپک ندارد، هر یک از اعضای اوپک باید سهمیه جداگانه داشته باشند.»
ایسنا نوشت مواضع اخیر زنگنه در حالی مطرح می‌شود که چند هفته پیش از روز برگزاری نشست اوپک، برخی تحلیلگران انتظار داشتند موضوع فریز نفتی بار دیگر در این نشست مطرح شود.
وزیر نفت ایران با بیان این که تعیین سقف تولید برای ایران و دیگر کشورهای عضو اوپک سودی ندارد، گفت:« عقیده ما این است که نظام سهیمه بندی در اوپک احیا شود، اما فکر نمی‌کنم در این نشست بتوانیم درباره این مسئله به توافق برسیم؛ این پیشنهاد را در این نشست مطرح نخواهیم کرد زیرا زمینه ای ندارد.»
بیژن زنگنه همچنین با بیان این که ایران هم اکنون روزانه سه میلیون و ٨٠٠ هزار بشکه نفت خام تولید می‌کند، گفت:« تولید نفت خام ایران در ماه مه بیش از ۲ میلیون بشکه نفت بود و تولید نفت خام ایران به زودی از مرز چهار میلیون بشکه فراتر می‌رود. ایران پس از بازگشت به سطح تولید پیش از تحریمها، روند افزایش تولید نفت خود را ادامه خواهد داد.»
وزیر نفت ایران همچنین با اشاره به این که مهمترین دستور کار نشست امروز اوپک، تعیین دبیر کل جدید است، نسبت به اجماع اعضای این سازمان برای این کار ابراز امیدواری کرد.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند که معتقدند جمهوری اسلامی اصلاح ناپذیر است و باید برود. موافقان

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در

ادامه »