برگزاری اولین اجرای آنلاین کشور توسط علیرضا قربانی

سامانه کنسرت آنلاین افتتاح شد؛ لغو کنسرت‌‌ دیگر اثر ندارد

زیتون– شب گذشته مراسم رونمایی از نخستین سامانه کنسرت آنلاین کشور (حام) با حضور چهره‌های سینما و موسیقی برگزار شد و علیرضا قربانی و گروهش اجرای افتتاحیه آن را برعهده داشتند.
حامد عنقا، مدیر سامانه کنسرت آنلاین، در ابتدا درباره پروژه حام گفت:« لحظه‌ی تصمیم‌گیری برای آغاز این پروژه سخت‌ترین مرحله آن بود. خوشحالم که سرانجام تعدادی از علاقمندان به فرهنگ؛ پروژه‌ای را که آغاز کرده بودند به سرانجام رساندن و حالا با ۳۰۰ نفر در بخش‌های فنی و محتوای اولین سامانه کنسرت آنلاین کشور را راه اندازی کردند.»
1949053 او ادامه داد:« بلیت کنسرت یکی از گرانترین کالاهای فرهنگی در سبد خانوار است و بسیاری از افراد جامعه به دلیل همین گرانی نمی‌توانند کنسرت بروند. همین مسئله از مهم ترین انگیزه‌های ما برای راه‌اندازی سامانه تماشای آنلاین کنسرت‌ها بود و امروز ما خوشحالیم که توانستیم با راه‌اندازی سامانه «حام» این فضا را به وجود بیاوریم که همه اقشار کشور اعم از مردم داخل و خارج از ایران که دوست دارند موسیقی بچه‌های ایرانی را گوش دهند؛ از کنسرت‌های ما استفاده کنند.»
حامد عنقا در بخش آخر سخنانش که توسط ایسنا منتشر شده، افزود:« قرار است بسیاری از هنرمندان در پروژه کنسرت آنلاین کنار ما حضور یافته و یاریگرمان باشند. من تاکید می‌کنم که ما کنسرت‌گذار و تهیه‌کننده نیستیم بلکه سامانه‌ای هستیم که برای موسیقی فعالیت خود را آغاز کرده و به هیچ عنوان خود را رقیب کسی نمی‌دانیم. به طور حتم تجربه دیدن کنسرت چیز دیگری است بنابراین ما ادعایی نداریم که رقیب برنامه‌های زنده موسیقی هستیم. این سامانه فقط فضای جدیدی است برای اینکه فضای کسب و کار در حوزه موسیقی رشد پیدا کند و معتقدیم جامعه موسیقی کشور بسیار پویا و فعال است و می‌تواند با این فضای جدید؛ بازار جدیدی داشته باشد.»
با پایان صحبت‌های عنقا و پخش کلیپ‌هایی در سالن اندیشه حوزه هنری؛ علیرضا قربانی و گروهش روی صحنه آمدند تا اجرای افتتاحیه اولین سامانه کنسرت آنلاین کشور را برعهده داشته باشند. علیرضا قربانی خود یکی از اشخاصی‌ست که بارها کنسرت‌هایش لغو شده و با وجود دریافت مجوزهای لازم نتوانسته صدا و هنرش را به گوش مخاطبان برساند.
او پیش از اجرای برنامه خود گفت:« پیشنهاد حضور در این رویداد که برای اولین بار اتفاق می‌افتد برایم جالب بود و احساس کردم اجرا در یک کنسرت آنلاین تجربه خوبی باشد. ما باید از تکنولوژی در جهت پویایی هرچه بیشتر موسیقی بهره ببریم اما متاسفانه همواره در استفاده از تکنولوژی از سایر کشورها عقب هستیم.»
قربانی ادامه داد:« علیرغم اینکه هفته آینده کنسرت‌های «دُخت پری وار» را داریم ولی دوست داشتم در این پروژه حضور داشته باشیم زیرا از این طریق برنامه‌های موسیقی را به خانه‌های مردم می‌بریم. این سامانه امکانی را در اختیار مردم می‌گذارد که قدرت انتخاب داشته باشند و بتوانند با بهایی بسیار نازل در کنار خانواده از موسیقی لذت ببرند. مسلما راه‌اندازی این سامانه می‌تواند موسیقی را در جامعه سیال‌تر کند.»

 

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

برگزاری اولین اجرای آنلاین کشور توسط علیرضا قربانی

در طول دورانی که خامنه‌ای رهبری جمهوری اسلامی را در دست گرفته است ایران رو به ویرانی رفته و جمهوری اسلامی بیش از هر زمان دیگری تضعیف شده است. اعتراض‌های پی در پی اقشار مختلف

ادامه »

تنها یک روز پس از تصویب قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل مبنی بر ضرورت آتش‌بس فوری در غزه، اسماعیل هنیه، رییس دفتر سیاسی حماس

ادامه »

آقای خامنه‌ای! رهبر جمهوری اسلامی ایران که بیشتر علاقه دارید خودتان را رهبر «انقلاب» بدانید، شما در تاریخ ۱۴ یا

ادامه »