دو تن از مشاوران جو بایدن به ریاض سفر کردند تا زمینه توافق احتمالی بین عربستان سعودی، اسرائیل و مصر را فراهم کنند. آن‌ها هم‌چنین تلاش می‌کنند نظر عربستان را برای افزایش تولید نفت جلب کنند.

وبسایت خبری اکسیوس آمریکا گفته است که دو تن از مشاوران ارشد جو بایدن جهت فراهم کردن زمینه توافق احتمالی بین عربستان سعودی و اسرائیل و مصر و همچنین تلاش برای افزایش تولید نفت عربستان به ریاض سفر کرده است.

حمله روسیه به اوکراین و بحران نفتی ناشی از آن باعث شده است آمریکا برای جبران کاهش عرضه نفت و مقابله با افزایش قیمت به عربستان و امارات متحده عربی متوسل شود که ظاهرا با واکنش سرد آنها مواجه شد.

اکسیوس با استناد به اظهارات “چند مقام فعلی و سابق دولت آمریکا” گفته است که قرار است جو بایدن در پایان ماه ژوئن به خاورمیانه سفر کند و او در حال حاضر دیدار از عربستان را بررسی می‌کند.

این منابع گفته اند که روز سه‌شنبه این هفته، هماهنگ کننده سیاست خاورمیانه در دولت آمریکا و نماینده وزارت امور خارجه این کشور در امور انرژی برای دیدار با مقامات عربستان به آن کشور رفتند.

در عین حال، این وبسایت گفته است که کاخ سفید از اظهار نظر در مورد تلاش آمریکا برای پیگیری روند عادی سازی روابط اعراب و اسرائیل و سفر جو بایدن به عربستان خودداری ورزیده و وزارت امور خارجه هم گفته است که “در حال حاضر برنامه ای برای سفر رسمی در دست نیست.”

سفارت سعودی در واشنگتن نیز از اظهار نظر در این زمینه خودداری ورزید.

منبع: بی‌بی‌سی فارسی

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند که معتقدند جمهوری اسلامی اصلاح ناپذیر است و باید برود. موافقان

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در

ادامه »