نامه پرویز پرستویی به خامنه‌ای: روا نیست مردم از تنگدستی گلوله بخورند + تکمیلی

زیتون-پرویز پرستویی، بازیگر سرشناس، که سفر اخیر او به آمریکا با حواشی متعددی روبرو شد، در نامه‌ای سرگشاده رهبر جمهوری اسلامی را خطاب قرار داده و نوشته «روا نیست مردم از نداری و تنگدستی در خیابان‌ها گاز اشک‌آور بخورند و گلوله».

پرستویی در ابتدای این نامه که آن‌را در صفحه اینستاگرامش منتشر کرده، حواشی سفر خود را به آمریکا آورده و با اشاره به این‌که «هنوز هم برنامه پُرکن رسانه‌های آن‌ور آبی هستم»، تأکید کرده است که به هیچ ارگان و نهاد دولتی «وصل» نیست» و «نه دولتی‌ام، نه سپاهی، یک هنرمند آزاد اندیشم».

این بازیگر که نقش «حاج کاظم» و «رضا مارمولک» را در فیلم‌های آژانس شیشه‌ای و مارمولک بازی کرده با اشاره به دیالوگی از فیلم آژانس شیشه‌ای گفته «من یک عهدی با خدای خود بسته‌ام و پای همه چیز می‌ایستم».

پرستویی سپس خطاب به «آیت‌الله خامنه‌ای» می‌نویسد «ما کشور ثروتمندی هستیم[…] روا نیست یک معلم به جای بودن در مدرسه در خیابان‌ها از نداری شعار بدهد. […] روا نیست مردم از نداری و تنگدستی در خیابان‌ها گاز اشک‌آور بخورند و گلوله. مردم پول ندارند، سفره‌هایشان خالی است. شرمنده زن و بچه‌هایشان هستند.جای مردم در کنار خانواده است، نه زندان آن‌هم به خاطر نبود معاش.»

این هنرمند سرشناس در پایان نامه از رهبر جمهوری اسلامی می‌خواهد «حکم رفاه ملت را امضاء» کند.

پرویز پرستویی، بازیگر نامدار و پرسابقه‌ی سینمای ایران، در حاشیه‌ی اکران مستند «قصه‌های هزار و یک روز» در آمریکا، از سوی چند تن از مخالفان و منتقدان جمهوری اسلامی مورد پرسش و نقد قرار گرفت که چرا در خصوص کشتار «آبان ۹۸» واکنشی نداشته، سکوت کرده و یا بارها در کنار «قاسم سلیمانیِ تروریست» دیده شده و عکس‌هایی را با او منتشر کرده است.

پرویز پرستویی، در جدی‌ترین پاسخِ خود به منتقدان گفت«طول مبارزه برای من مهم است و عرض آن مهم نیست. می‌خواهید من برم بمیرم؟…. شما در ایران زندگی نمی‌کنید. من در همین ایران کم مصیبت نکشیدم…».

این حواشی، نه تنها در شبکه‌های اجتماعی بلکه در سطح بسیاری از رسانه‌های داخلی و خارجی، انعکاس وسیعی داشت و به عکس و تیتر یک چند روزنامه تهران هم راه یافت و از سوی موافق و مخالف در نقد و تمجید فراوان گفته و نوشته شد.

پرویز پرستویی و یکی از مخالفانِ اصلی او در این ماجرا، سام رجبی، در ویدیو‌هایی جداگانه، روایت‌های خود را از این ماجرا منتشر کردند .

تکمیلی- حذف نامه پرویز پرستویی به خامنه‌ای از اینستاگرام

زیتون- پرویز پرستویی نامه‌ی خود را به خامنه‌ای از اینستاگرام حذف کرد. پرستویی توضیحی در خصوص علت حذف آن نداده است و معلوم نیست که تصمیمی شخصی بوده و یا با فشار یا توصیه نهاد خاصی حذف شده است. 

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »