در تهران «هوا» پس است

زیتون-اتوبان بابایی، صدر و همت همگی راه‌بندان است، به راننده اسنپ می‌گویم معمولا بعد از ساعت ۶ ترافیک کمتر بود، می‌گوید رانندگان شرکت واحد اعتصاب کرده‌اند.

حتی ساعت ۹ هم مسیر شمال به جنوب اتوبان‌ها راه‌بندان است، البته کندی حرکت در خیابان‌ها دلیل دیگری دارد، مسیر خیابان‌ها را با موانع متحرک تنگ کرده‌اند تا ماشین‌ها تک تک عبور کنند، نور می‌اندازند و نگاهی به سرنشینان. و بعد راه را باز می‌کنند.

اینترنت ثابت ایرانسل و مخابرات وصل هستند اما فقط سایت‌های داخلی فیلتر نشده، باز می‌شوند، آنهم آنقدر کند که دست آخر کلافه از پای کامپیوتر بلند می‌شوم و به موبایل پناه می‌برم.

عابد ملکی، معاون استاندار تهران، از تعطیلی مدارس، دانشگاه‌ها و ادارات استان تهران خبر داده و گفته است: «این تصمیم به علت رسیدن شاخص آلودگی هوای تهران به ۲۳۸ گرفته شد و تمامی مدارس، دانشگاه‌ها و ادارات استان تهران در روز سه‌شنبه ۲۷ اردیبهشت تعطیل است.»

علاوه براین اعلام شده که فردا تمام مدارس استان‌های خوزستان، ایلام، همدان، لرستان، کرمانشاه و ۶ شهر استان کردستان و شهر ارومیه به علت گرد و خاک تعطیل است.

خبرگزاری مهر در گزارشی نوشته است که شهردار تهران پس از اعتصاب رانندگان شرکت واحد اتوبوسرانی در جلسه با آنها حاضر شد. زاکانی که قرار بود در نشست نخبگانی منطقه یک تهران حاضر شود پس از اعتصاب رانندگان اتوبوس شرکت واحد به جلسه با آنها رفت و با نماینده این رانندگان به گفتگو نشست.

بسیاری از کاربران شبکه‌های اجتماعی دلیل تعطیلی مدارس و ادارات را هراس از گسترش اعتراضات دانسته‌اند. کاربری در توییتر نوشته: «نمایشگاه کتاب هم تعطیل کردند. تهران که با شاخص بالای ۴۳۰ تعطیل نشده حالا با شاخص ۱۳۹ تعطیل میشه! زیبا نیست؟:)»

یکی نفر دیگر توییت کرده: «در اوج بحران و مرگ و میر مردم بر اثر پاندمی کرونا حاضر به تعطیل تهران نشدند ولی فردا به دلیل آلودگی هوا تعطیل شد. اصلا هم دلیلش ترس از اعتراضات مردمی نیست!!»

بهزاد احمدی‌نیا، خبرنگار حوزه انرژی در توییتر نوشته: «کلیه مدارس و ادارات و دانشگاه‌های تهران برای فردا سه‌شنبه تعطیل شد. اعتصاب شرکت واحد و تجمعات پراکنده‌ تهران را دوشنبه فلج کرد. سپاه با آوردن نیرو و آموزش در خطوط بی آر تی، در تلاش برای شکستن اعتصاب است».

چند نفر نیز ویدئویی از آتش زدن سطل زباله و اعتراض در میدان ونک منتشر کرده‌اند.

صفحه توییتر ایران بریفینک Iran Briefing، یک نهاد حقوق بشری فیلمی از صفحه اینستاگرام خود به اشتراک گذاشته و نوشته است: «همزمان با شدت گرفتن اعتراضات ضد حکومتی در اغلب شهرهای ایران و کشیده شدن این اعتراضات به تهران کاربرانی خبر از استقرار نیروهای امنیتی ضد شورش یگان ویژه نیروی انتظامی در حوالی سازمان صدا و سیما جمهوری اسلامی در شمال تهران می‌دهند».

صفحه توییتر۱۵۰۰تصویر نیز فیلمی منتشر کرده و نوشته: تهران امروز دوشنبه. #بترسید_بترسید_ما_همه_باهم_هستیم

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »