تایید وقوع «حمله سایبری» به سامانه سوخت توسط مرکز ملی فضای مجازی

 


علیرغم وعده‌های مکرر مسئولان مبنی بر رفع سریع مشکل احتلال در سیستم توزیع بنزین، بنابر گزارشات مردمی مشکل هنوز ادامه دارد



تایید وقوع «حمله سایبری» به سامانه سوخت توسط مرکز ملی فضای مجازی

مرکز ملی فضای مجازی طی بیانیه‌ای تایید کرد که امروز سامانه سوخت ایران مورد «حمله سایبری» قرار گرفته است.

در این بیانیه آمده است:

به اطلاع هموطنان گرامی می‌رساند، ساعت ۱۱ صبح روز سه شنبه (۱۴۰۰/۰۸/۰۴) مرکز افتا گزارشی درخصوص حمله سایبری به سامانه هوشمند سوخت کشور اعلام کرده و به تبع آن جایگاه‌ها در ارائه خدمات سوخت رسانی از مدار خارج شدند.

بیشتر بخوانید: اختلال گسترده در جایگاه‌های سوخت در آستانه آبان ماه



دستور آزادی امیرحسین مرادی از متهمان اعتراضات آبان ۹۸ صادر شد

دستور آزادی امیرحسین مرادی از زندانیان اعتراضات آبان ۹۸ با قید وثیقه صادر شده و وی تا ساعاتی دیگر آزاد می ‌شود.

امیرحسین مرادی٬ سعید تمجیدی و محمد رجبی در اسفند ۹۸ توسط قاضی صلواتی٬ رییس شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی به اعدام محکوم شده بودند.

پس از اعلام خبر تأیید حکم اعدام امیرحسین مرادی، سعید تمجیدی و محمد رجبی، سه متهم اعتراضات آبان در دیوان عالی کشور، موجی بی‌سابقه در مخالفت با آن در شبکه‌های اجتماعی با استفاده از هشتگ «#اعدام_نکنید» شکل گرفت.

این حکم در آذر سال ۹۹ توسط دیوان عالی نقض شد.



فرمانده بسیج: ۸ تا ۱۰ میلیون «جوان مومن انقلابی» تربیت می‌کنیم

غلامرضا سلیمانی، رییس سازمان بسیج مستضعفین٬ ادعا کرد: «۸ تا ۱۰ میلیون «جوان مومن انقلابی» تربیت می‌کنیم.»

او در پنجمین اجلاسیه سراسری اساتید شبکه تربیتی بسیج صالحین٬ گفت: «موضوع تعلیم و تربیت به عنوان هدف قاطع، راهبرد اول است که منجر به تربیت ۸ تا ۱۰ میلیون جوان انقلابی که بسیج را به عنوان تشکیلات مردمی امام و مسلمین پیش رونده کند و به عنوان پیشگام حرکت عمومی مد نظر رهبری ایفای نقش کند.»

غلامرضا سلیمانی تاکید کرد: «دو قرارگاه تعلیم و تربیت و قرارگاه تشکیل و تحقق بسیج این موضوع را دنبال می‌کنند و خروجی کار این دو قرارگاه تربیت این تعداد یعنی ۸ تا ۱۰ میلیون جوان مومن، انقلابی و پای کار است.»

رییس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به نیازمندی‌ها در این خصوص گفت: «باید یک و نیم میلیون نیروی کادر را توانمندسازی کنیم که تاکنون در این زمینه تمرکز خوبی نداشته‌ایم. اگر در سال ۱۵۰ هزار نفر را در سراسر کشور توانمند کنیم، ۱۰ سال این کار طول می‌کشد ضمن اینکه ریزش و رویش نیز در این راستا وجود دارد.»



گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر در ایران: مجازات اعدام تبدیل به ابزار سیاسی شده است

جاوید رحمان٬ گزارشگر ویژه سازمان ملل٬ در امور حقوق بشر در ایران٬ از جمهوری اسلامی خواست، نسبت به اصلاح قوانین خود با هدف لغو مجازات اعدام که در تعارض با قوانین بین‌المللی است، اقدام کند.

جاوید رحمان که به منظور ارائه گزارش سالانه خود به مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نشست کمیته سوم این نهاد سخنرانی می‌کرد، از آمار بالای اعدام در ایران به شدت انتقاد کرد و اغلب آنها را اقدامی خودسرانه دانست.

او در این رابطه گفت: «در ایران علل متعدد، مبهم و خودسرانه‌ای برای صدور حکم اعدام وجود دارد و به این‌خاطر چنین مجازاتی می‌تواند به سرعت تبدیل به یک ابزار سیاسی بشود.»

رحمان در ادامه افزود: «علاوه بر این، ایرادات ساختاری در نظام قضایی ایران آن‌چنان عمیق و در تعارض با مفهوم حاکمیت قانون است که به سختی می‌توان از یک نظام قضایی سخن گفت.»

گزارشگر ویژه سازمان ملل٬ در امور حقوق بشر در ایران تاکید کرد: «ایرادات ریشه‌ای در قوانین و اجرای مجازات اعدام در ایران به معنای آن است که اگر نگوییم همه اعدام‌ها، اغلب آنها عملی خودسرانه محسوب می‌شود که به محرومیت آدم‌ها از زندگی منجر شده است.»



آژانس بین المللی انرژی هسته‌ای: آغاز تزریق اورانیوم غنی‌شده ۲۰ درصد به یک سانتریفیوژ پیشرفته در ایران

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کرد: «جمهوری اسلامی هفته گذشته اطلاع داده که به صورت موقت اورانیوم غنی‌شده تا ۲۰ درصد را به یک سانتریفیوژ پیشرفته تزریق کرده تا اورانیوم غنی‌شده با خلوص ۶۰ درصد به دست آورد.»

آژانس در بیانیه‌ای خود در این رابطه تاکید کرد کرد این سانتریفیوژ به غیر از سانتریفیوژهایی است که در تاسیسات نطنز مشغول غنی‌سازی اورانیوم تا خلوص ۶۰ درصد هستند.

در این بیانیه آمده است اورانیوم غنی‌شده به یک سانتریفیوژ از نوع پیشرفته «آی‌آر ۶» تزریق شده، اما محصول آن جمع‌آوری نشده است.

هنوز علت تزریق اورانیوم غنی‌شده به این سانتریفیوژ نوع «آی‌آر ۶» و عدم جمع‌آوری محصول نهایی مشخص نیست.

جمهوری اسلامی پیش‌تر اعلام کرده بود یک آبشار ۱۶۴ تایی از سانتریفیوژهای نیمه‌صنعتی «آی‌آر۶» و یک آبشار ۱۵۳ تایی از سانتریفیوژهای نوع «آی‌آر۴» در نطنز راه‌اندازی کرده است.



اطلاعیه تحریریه زیتون

خوانندگان و همراهان گرامی زیتون،

به‌زودی با نسخه جدید وب‌سایت «زیتون» در کنار شما خواهیم بود. به ‌همین علت در ۷۲ ساعت آینده بخش‌هایی از سایت به‌روز نخواهد شد و یا ممکن است با اختلال‌هایی همراه باشد. تیم پشتیبانی درصدد است این جابه‌جایی داده‌ها و جایگزینی طرح جدید سایت را در کمترین زمان ممکن به‌انجام برساند.
لطفا همراه ما باشید.

با احترام و مهر
تحریریه زیتون


خبرهای روز گذشته را اینجا بخوانید.