دبیرکل سازمان ملل متحد: فلسطینیانی که دستور تخلیه از اسرائیل گرفته‌اند جای امنی برای رفتن ندارند

آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل متحد در بیانیه‌ای نسبت به از سرگیری جنگ میان اسرائیل و حماس و دیگر گروه‌های مسلح فلسطینی ابراز نگرانی کرده و از تمامی طرف‌های درگیر خواسته است که به تعهدات خود در قبال قوانین بین‌المللی حاکم بر حفظ جان غیرنظامیان پایبند باشند.

در این بیانیه آمده است سازمان ملل متحد کماکان از نیروهای ارتش اسرائیل می‌خواهد از اقداماتی که وضعیت فاجعه‌بار انسانی در غزه را از این هم بدتر کند پرهیز کنند و غیرنظامیان را بیش از این در رنج قرار ندهند. این نهاد یک بار دیگر تاکید کرده که غیرنظامیان از جمله خدمه درمانی،‌ روزنامه‌نگاران و کارکنان سازمان ملل و زیرساخت‌های غیرنظامی در هر حال باید محافظت شوند.

دبیر کل سازمان ملل متحد یک بار دیگر بر نیاز به جریان پیوسته و پایدار کمک‌های انسانی به غزه برای پاسخ به نیازهای مردم آن تصریح کرده و خاطرنشان کرده که مردمی که دستور تخلیه دریافت کرده‌اند جای امنی برای رفتن ندارند.

آنتونیو گوترش در عین حال نسبت به افزایش خشونت‌ها در منطقه اشغالی کرانه باختری از جمله افزایش عملیات نظامی اسرائیل، شمار بالای تلفات و بازداشت غیرنظامیان، افزایش خشونت از سوی شهرک‌نشینان و نیز حملات فلسطینیان علیه اسرائیلی‌ها ابراز نگرانی شدید کرده است.

*بی‌بی‌سی